neděle 18. července 2021

Deset měsíců s low carb + recepty

Krásný den vám přeji!

Jelikož jsem v červnu pokořila další milník s lowcarb, říkala jsem si, že je nejvyšší čas vám opět představit pár dalších jídel, která jsem vyzkoušela a která jsem si oblíbila a sepsat pár dalších slov..


Co se týče samotného stravování, tak je to občas jako na houpačce. Zejména v červnu jsem zase polevila, a díky narozeninám mláděte jsem hřešila jedna radost :D Ale kdo by těm dortíkům a dobrotám odolal? Já to solidně nezvládla. Ovšem až na pár podobných výkyvů už beru low carb za své a už o surovinách a jídlu, co můžu a naopak nemůžu, nemusím dlouze přemýšlet :) Od července jsem se zařekla, že zase půjdu do sebe a začnu na sebe být trochu přísnější a dala jsem si za úkol plnit tři pravidla: 1. pravidelně a hodně pít, 2. nejíst po 18, max. 19 hodině (chodím spát kolem jedné hodiny ranní), 3. začít jíst více nezpracované zeleniny (sice miluju různé osmahnuté směsi, ale snažím se zařadit i více zeleného listí, okurky a další syrovou zeleninu). A zatím to jde, tak už mi to, doufejme, zůstane.



A jdeme rovnou na ty jídla :) Jak už jsem říkala, miluju různé osmahnuté zeleninové a masové směsi. To je pro mě taková ideální rychlovka, kterou si splním pravidlo alespoň jednoho teplého jídla denně a přitom u toho nestrávím v kuchyni dobu, můžu se tak o to víc věnovat malému. Jedničkou jsou pak houby - žampiony nebo hlíva. Podle toho, co mám v lednici či mrazáku. Každopádně minimálně jednou týdně mám něco s houbama, většinou jen osmahnuté s masem či zeleninou. Na fotce výše například kuřecí maso na cibulce se žampiony.


Když už mám směsí dost a chce se mi zapínat trouba, tak si dělám žampiony třeba takhle zapečené.. Uvnitř je osmahnutá cibulka, anglická slanina a sýr. Tím je to pak ještě posypané, aby ho nebylo málo.. :D Tohle je skvělá svačinka, kterou můžu za tepla i potom za studena.


Na hlívu už se mě pár lidí ptalo.. Dělám si občas hlívovou polévku nebo jen osmahnutou hlívu vcelku, ale takhle orestovanou místo masa ji mám nejraději. 

Suroviny: Hlíva, cibulka nebo pórek, anglická slanina, červená paprika, sůl, pepř.

Postup: Osmahnu cibulku a přidám anglickou, přihodím nakrájenou papriku a poté opláchnutou a nakrájenou hlívu, kterou nechám ve vlastní šťávě podusit a změknout. Nechám vydusit a vypínám až když je hlíva lehce osmahnutá. Občas to doplňuji trochou smetany nebo sýrem, podle chuti či možností. Podávám většinou takhle se salátem. Za mě neskutečná mňamka!



A teď nějaké to "sladké". Na to, že sladké pokrmy nevyhledávám, tak je připravuji podezřele často :D Takhle si musíte myslet, že nic jiného nejím. Ale je to rychlá svačinka, většinou si se mnou dá i manžel či mrňous a celý ten dortík mi většinou dva až tři dny vydrží. Sice pořád nejvíc vede čokoládový cheesecake, který jsem vám ukazovala minule, ale zkoušela jsem i pár dalších variací. Například dortík s jahodami a mascarpone jsem si fakt vychutnala. A přitom je to fakt snadné a rychlé.

Suroviny: Korpus - 2 vejce, 100g změklého másla, 80g kokosové mouky, pár kapek vanilky, Náplň - mascarpone, 1 šlehačka, jahody, Posyp - hořká čokoláda.

Postup: Suroviny na korpus smícháme, vymačkáme do vymazané formy (já v té době ještě neměla koláčovou, tak jsem používala obyč dortovou :D), propíchneme těsto vidličkou, aby nenaběhlo a pečeme 10 minut na 200°C. Poté jsem poskládala jahody a na to dala vyšlehané mascarpone se šlehačkou, zasypala čokoládou a nechala pár hodin vychladit.


Druhý dortík je obdobný. Použila jsem úplně stejné těsto, jen nahoru jsem dala zapéct tvaroh. Poté už jsem jen dozdobila čerstvým ovocem a jedla se zakysankou. Tady bych jen při dalším pečení přidala do tvarohu trochu sladidla, protože to díky tomu bylo takové trochu bez chuti. Díky zakysané smetaně to klouzalo do krku, ale samotné by to bylo takové.. sušší :D 


Do třetice sladkých dobrůtek jedna extra super rychlovka, ale naprosto neodolatelná.. Low carb čokoládové bonbony! Ano, i při bezcukerné dietě můžete bonbony a navíc čokoládové :) Stačí vybrat jen vhodnou čokoládu. Buď vysokoprocentní čokoládu nebo přímo low carb čokošku a za chvíli máte dobrotu, pokud vás honí mlsná. Na tento recept mne přivedl profil Lowcarb_fit_shan, který moc ráda sleduju a následně dle něho zkouším kuchtit. 

Suroviny: čokoláda, kokosový olej, oříšky (vlašské ořechy, mandle, pistácie,..), himalájská sůl.

Postup: Stačí rozpustit olej s čokoládou, nalít do košíčků/formiček a nasypat nasekané kousky oříšků. Posypat zlehka himalájskou solí pro unikátní chuť. Tu já jsem bohužel neměla, takže jsem zlehounka posypala normální a byla to taky bašta :D


No a protože mi ty čoko bonbony šíleně zachutnaly, do pár dnů jsem se je rozhodla zkusit s menší úpravou znovu.. Do rozpuštěné čokošky jsem dala půl lžičky oříškového másla a navrch posypala malinami/mandlemi. Opět za mě fakt skvělé žrádlo! Navíc bonbonky i hezky vypadají a můžete je v klidu nabídnout i nedietářům, věřte, že si taky s chutí dají :)


Tak a pro tentokrát to bude stačit. Bylo toho trochu míň, já vím. Ale jelikož většinou točím dokola pořád to samé, přijde mi zbytečné vám to fotit.. A obyč obložené talíře vás asi moc zajímat nebudou a ty u mne momentálně převládají, protože v létě se nerada potím u sporáku :D Budu se ale snažit polepšit a brzy vám zase něco ukážu, mám totiž v hledáčku pár dalších dobrot, které rozhodně musím vyzkoušet! :) Takže ať žije jídlo a přeji dobrou chuť!

6 komentářů:

  1. Mě to povídej, teď jsem taky trochu sešla z cesty, bylo víc srazů, oslaviček a tak různě a já se neudržela, na druhou stranu mám teď pohybu víc než kdy jindy, tak se to nějak vykompenzuje:D Ale recepty na dobroty se budou hodit:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak aspoň nějak to kompenzuješ! :D Já mám pocit, že já moc ne. Ale teď se fakt snažím a držím zkrátka! :D

      Vymazat
  2. Všetko vyzerá úžasne! Najviac ma teda dostali tie čokoládové bonbony, tie vyzerajú geniálne :)

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo a hlavně jsou fakt strašně dobrýýýý! ♥

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Určitě doporučuju bonbonky, jsou mega rychlé a strašně dobré! :)

      Vymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)