úterý 30. března 2021

Půl roku s low carb + pár receptů

Krásný den vám přeji!

Už je to zase několik měsíců, co jsem vám naposledy ukazovala nějaké to jídlo, takže si dnes dáme pokračování, co říkáte? Zavedu vás opět do low carb/keto kuchyně, kde vám ukážu a blíže představím pár dobrot, které stojí za zmínku. 


Už to je přes půl roku, co se tímto způsobem stravuji a co jsem se rozhodla jít trochu zdravější cestou. Musím říct, že Vánoce s mojí dietou trochu zamávaly a já se na pár dní spustila. Ale s novým rokem jsem se snažila zase jíst poctivě, občas jsem to porušila, ale vesměs jsem se držela. Čtyři týdny zpět při nemoci jsem to teda bohužel nezvládla a na chvíli polevila.. Po dlouhé době jsem do sebe dostala i nějaké těstoviny či pečivo. Ale zase se snažím plně navrátit k "normálu" a i nízkosacharidové suroviny čím dál tím víc ovládají moji kuchyni, tak snad to zase bude fungovat.

Nebudu tedy tvrdit, že si kdovíjak vyvářím. Převládají u mne rychlovky, které jsou hotové ideálně do pár minut. Velmi často se proto u mne doma objevují různé míchané směsi.. Prostě záleží na tom, co zrovna mám v ledničce/mrazáku a to smíchám.. :D Řekněte mi, že někdo vaříte stejně?


Takhle vznikla tahle zvláštní a neotřelá chuťovka. Je to kuřecí maso, špenát a dýně! Ano, to se zdá býti jako hodně divná kombinace, že? Ale víte co? Bylo to strašně dobrý! Až jsem se sama divila. Doladila jsem to smetanou a sýrem a měla jsem chutné jídlo na několik dní :D



A tohle je snad ještě jednodušší a rychlejší. Až si úplně nejsem jistá, co všechno v tom bylo, ale tipuji takovou obvyklou kombinaci - brokolice - sýr - šunka/slanina či maso.. 




Hodně často si dělám houby, které miluju a mohla bych je pořád! Nejradši mám osmahlé žampiony s nějakou zeleninou, v tomhle případě paprikou, doplněné o trochu smetany a sýr. To je takové žrádlo, že si vždycky chrochtám :) A navíc mám jistotu, že mi to doma nikdo nesní, protože manžel houby nerad :D




Tuhle rychlovku jsem zaznamenala na Instagramu u Low Fit Shan a je to neuvěřitelná dobrota, která chutnala i polovičce. Jsou to jen zapečené lusky, ke kterým jsem přidala menší cuketu, trochu slaniny a nivu a zapekla s vajíčkem a sýrem. Za chvíli bylo hotovo a vážně jsme si pochutnali.




Když občas fakt nevím co a nezbývá mi čas na přípravu, tak se vrhnu na nejrychlejší teplé jídlo - proteinové palačinky. Mám ještě ty od KetoFit, které jsou udělané během dvou minut a zároveň dobře chutnají. Pak už jen dochutím buď tvarohem s erythritolem nebo bílým jogurtem a pokapu buď tímto skvělým toppingem od 4Slim nebo vysokoprocentní čokoládou, případně oříškovým máslem..




Zajímavou zkušeností pro mne byly kuřecí nugety Prodietix. Připravila jsem si je s květákem jako přílohou a dohromady to chutnalo dobře. Ovšem nugety samy o sobě neměly s masem, natož kuřecím, vůbec nic společného. Chutnalo mi to spíš jako sójová náhražka masa, kterou jsem kdysi zkoušela a to není nic pro mě..




Za to naprostou peckou jsou těstoviny Risoni. Jelikož jsem milovník těstovin a je to jedna z mála surovin, která mi u low carb stravování chybí, oceňuji podobné vychytávky pro keto/lc dietu. A tohle byla navíc vážně vychytaná dobrota - houbové rizoto.

Suroviny: jedno balení risoni (nebo klidně klasické těstoviny, pokud je jíte), šalotka, 300 ml vývaru, hlíva/žampiony, špenát, parmazán, olivový olej, sušený česnek, citrónová šťáva.

Postup: Osmažíme šalotku, přihodíme risoni, následně hlívu/žampiony a česnek a zalijeme vývarem. Necháme vařit, dokud jsou risoni nezměknou. Následně přihodíme špenát a chviličku ještě povaříme. Stáhneme z plotny, přisypeme parmazán a lžičku citrónové šťávy. Promícháme a necháme pět minut odstát. A pak už jen baštěte.




Ale abyste si nemysleli, že pořád jen vařím, tak často končím s nějakou pomazánkou či salátem.. Samozřejmě s low carb pečivem! Případně bez něho :D Pokud mám rozehřátou troubu a chuť na pečivo, tak si většinou hodím upéct i dvě housky nebo menší chleba. Příprava je velmi snadná a rychlá! A věřte nebo ne, ač to nechutná jako tukový rohlík, tak je to pečivo chutné.

Suroviny: 150 g jogurtu, 4 vejce, sůl, 5 lžic lněného semínka, 3 lžíce psyllia, semínka či ořechy dle chuti, špetka prášku do pečiva 

Postup: Smíchejte vejce, jogurt a sůl. Přidejte namleté lněné semínko a psyllium, případně namleté ořechy. Důkladně promíchejte, nechte dvě minuty odstát. Pokud by bylo těsto řidší, stačí přidat ještě trochu psyllia. Poté vytvarujte bochník nebo houstičky a pečte na 160°C přibližně 50 minut. Po vyndání z trouby nechte vychladnout na utěrce, která pohltí přebytečnou vlhkost. 




A nechybí ani nějaké ty sladké dobroty. Ač na sladké nejsem, tak chutě mne občas přemůžou. Většinou připravuji rychlé dezerty/snídaně, ale i v rychlosti se dají přichystat dobroty. Nedávno jsem pak začala ujíždět na téhle dobrůtce k snídani. Je to jednoduchý, rychlý, vydatný a neskutečně chutný chia puding.

Suroviny: Kokosové mléko (200 ml na dvě porce), chia semínka, 2 lžíce hořkého kakaa, sladidlo dle stravování (já používám erythritol), půlku vaničkového tvarohu, na ozdobení pak používám většinou trochu čokolády s oříšky (na fotce mandle)

Postup: Kokosové mléko lehce vyšlehám, přidám tvaroh a následně chia semínka, sladidlo a kakao a ještě trochu prošlehám. Naleji do misky/skleničky a dám alespoň na půl dne (lepší na noc) do ledničky.




Nejnovějším oblíbencem u nás doma je pak čokoládový cheesecake podle LC_werry.  Opět rychlá příprava, minimum surovin a strašně dobrá chuť! Setkal se s úspěchem i u nedietářů a nebojím se ho díky minimu cukru dát i malému :) Ještě musím akorát sehnat klasickou koláčovou formu, protože já to doteď musím péct v klasické dortové :D

Suroviny: Na korpus - 100 g másla, 60 g mandlové mouky, 60 g kokosové mouky, 2 lžičky sladidla (já používám erythritol), 50 g vysokoprocentní čokolády, 2 PL kakaa. Náplň - 100 g vysokoprocentní čokolády, trochu másla, 1x zakysaná smetana, 1x šlehačka.

Postup: Máslo rozpustím s čokoládou, vmíchám všechny sypké ingredience. Těsto rozprostřu do kulaté formu, která je vymazaná máslem. Peču na 180°C přibližně 8 minut. Po upečení nechám vychladnout. Následně si rozpustím opět čokoládu s máslem, vmíchám zakysanou smetanu a to celé přidám do vyšlehané šlehačky. Naliju na korpus a nechám v lednici do druhého dne vychladnout. Ráno je krém pěkně ztuhlý. Po nakrájení ještě polévám čekankovým toppingem.




A pak jsou dny, kdy jsem ráda, že žiju a jediné co zvládnu připravit je nějaká ta instantní kaše.. Ovšem není problém, protože značka TopNatur přišla s kašemi pro low carb dietu! V nabídce je buď mandlová nebo kakao s borůvkou, která je vážně dobrá. Já si na fotce přidala ještě trochu čokolády navíc, aby jí tam nebylo málo.. :D Ale samotnou kaši stačí zalít vodou a nechat chvilku odstát. To stíhám i ráno před prací nebo v práci.

Tak a to by pro jednou stačilo. Brzy se vám pokusím přinést opět něco nového. Snad se brzy dostanu do formy - plavková sezóna se blíží! :D

4 komentáře:

  1. Půl roku na keto/low carb, vau! Máš můj obdiv. Já vydržela vždycky měsíc, měsíc a půl. Pak mě to přestalo bavit, protože jsem jedla pořád to samé a už to byla nuda, přitom opravdu lze najít spoustu zajímavých receptů. Na tomhle stravování je super to, že opravdu kolikrát zabere hodně málo času :) Poslední měsíc jsem polevila, ale zase se snažím jíst co nejméně sacharidů, aby se mi podařilo shodit poslední poporodní kila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ne vždycky to bylo poctivé, ale snažím se. A jak si člověk zvykne, jde to. Jen musím souhlasit, že když si nedám tu práci a nekouknu občas na nějaké nové recepty, může to sklouznout do stereotypu pár surovin dokola :D Držím palce, ať to jde! :)

      Vymazat
  2. Vařím úplně stejně, podle momentálního stavu ledničku a mrazáku, ale už se mi i ze zdánlivě nespojitelných surovin povedlo udělat dobré jídlo:-) Děkuji za recepty, určitě využiji:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda! :) Přesně, občas se dá fakt vykouzlit něco dobrého z "divných" věcí :D

      Vymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)