neděle 21. ledna 2024

Tipy na seriály VIII.

Krásný den!

Venku mrzne až praští a to je pro mne čas, kdy trávíme mnohem více času doma. To znamená jediné, čas knížek a seriálů je tady! Tedy u mne je v posledních měsících času na sledování seriálů pomálu, ale nějaké další seriálové tipy tu od posledního článku přeci jenom mám.. Tak pokud chcete nějakou radu na co (ne)koukat, jdeme nato.


Alice in Borderland


Velmi milé překvapení. Pokud se vám líbí filmy Hunger Games či Labyrint, tak toto je něco na ten způsob, akorát v japonském podání. Je to zfilmované dle mangy, takže někteří můžou znát předlohu. Za mě super, já podobný typ thrillerů/fantasy můžu, takže jsem si to od začátku užívala. Japonská verze je trochu jiná než ty americké, takže je třeba si zvyknout na ten způsob vyprávění a podání, přeci jenom je to jiná národnost a kultura, než nám jsou běžně servírované, ale o to více mě to možná bavilo. Chvílemi jsem napětím nedýchala a hlavním hrdinům držela palce, chvílemi se tu hrálo na emoční rovině. Každopádně je to neotřelý, hry jsou zajímavý a nenudíte se. Mimochodem na konec jsem byla hodně zvědavá.. No doteď jsem ho nedokázala vstřebat, ten jediný pro mne byl lehce zklamáním.. ale je tu náznak pokračování, tak doufejme.. :) 



Neuvěřitelná - Unbelievable

Tohle není žádný akční seriál, ale velice seriózně zpracované psychologické drama přecházející lehce do detektivky. Seriál má vysoké hodnocení, což v tomto případě není divu. Natočeno podle skutečných událostí, což je velmi děsivé a smutné, ale vzhledem k tomu, že se teď jeden případ znásilnění řeší i u nás, je dle všeho možné všechno, bohužel. Mladá žena je znásilněna, rozhodne se to nahlásit, jenže jí nikdo nevěří a ona je tak nucena se prát nejen s traumatickou záležitostí, jakou je znásilnění samo o sobě, ale také s výhružkami, šikanou a také soudem za křivé svědectví. Je to vážně smršť a díkybohu za takové draky jako jsou dvě vyšetřovatelky, které oproti svým kolegům mají za ušima a vycítí, že se jedná o velmi spletitý a obsáhlý případ. A nepřestanou, dokud to neskončí. Za mě perfektní, velmi silné téma popsané citlivě, ale zároveň vše (ne)uvěřitelné. Zhltla jsem to jedním dechem.


Osudné pokušení - Fatal Secuction

Tady mne překvapil fakt, že se jedná o seriál z dílny JAR. Jako ani nevím proč, ale prostě jsem dlouho žila v tom, že je to z produkce USA, docela to tak působí, i když odlišnosti tu jsou. Každopádně se jedná o koukatelný průměr. Není to nic, co bych potřebovala nutně vidět znovu, na druhou stranu jsem se nenudila. Hlavní hrdinka, která mi je mimochodem od první chvíle nesympatická, odjede na víkend ke kamarádce a rozjede se smršť aneb kam až může zajít jedna nevěra a samozřejmě nečekaně.. spousta tajemství. Já pořád říkám, že lhaní člověka dostihne a tady se to (zase) potvrzuje :D 



Ve při - Beef

A tohle byla taky úplně neskutečná smršť, u které jsem se fakt neskutečně bavila. Aneb jak si zničit život snadno a rychle? Vyhnat jednu nahodilou událost úplně do extrémů a být neskutečně zarputilý :D Nestačila jsem se nudit, protože hlavní protagonisté tohoto seriálu vás prostě nenechají. Vtipně a akčně o mezilidských vztazích. V hlavní roli Steven Yeun, kterého si možná pamatujete jako Glenna z Živých mrtvých :) Za mě dobrý!


Jako hrob - El Silencio

Španělská minisérie Jako hrob byla pro změnu velkým zklamáním. Sergio je propuštěn z vězení po šesti letech, kdy seděl za vraždu svých rodičů.. Za celou dobu nepromluvil o tom, co se stalo a teď jde ven a je v rámci nějakého spešl výzkumu nonstop monitorován psychiatričkou a jejím týmem, aby se přišlo na to, co se stalo.. Nejen, že popisek tohoto seriálu je jednoduše nepravdivý, protože Sergio mluví, jenom ne o tom, co se tenkrát stalo, ale celé je to prostě.. o ničem.. Nebavilo mě to a dokoukala jsem to jen ze setrvačnosti.


Criminal: Velká Británie - Criminal: UK

Další vysoce hodnocený seriál, u kterého doteď nevím, jestli ho miluju nebo nenávidím. Jsou díly, které mne přikovaly k židli a bavily mne od začátku do konce a pak díly, které mne nebavily pro změnu vůbec. Není to seriál v pravém slova smyslu, protože to nemá souvislý děj. V podstatě to jsou miniepizody psychologického charakteru, které se odehrávají jedna jako druhá ve výslechové místnosti a liší se jen jednotlivými případy a aktéry/vyslýchanými. Je to přesně ten typ seriálu a téma, které mne zajímá, protože psychologie (a zejména u zločinců) je moje hobby, takže jsem byla vlastně svým způsobem v sedmém nebi, ale občas tomu prostě něco chybělo.. Má to však pár epizod, takže moc není o čem, stojí to za zkouknutí :)


Hra na oliheň: Výzva - Squid Game: The Challenge

Vážení, tohle je teda něco! :D Po dlouhé době jsem koukala na reality show a rovnou tahle bomba. Originální seriál Hra na oliheň je pecka, to víme všichni, ale udělat soutěž přesně podle toho byl také geniální nápad. Já jsem se fakt bavila, měla jsem své favority a držela palce.. Tohle se fakt povedlo! Většinou jsou pro mne reality show a soutěže odlehčení a takové nenáročné jednohubky a vyplachovárny k odpočinku, ale u tohoto jsem se párkrát zasekla a fakt pomalu nedýchala, jak jsem fandila.. Líbilo se mi, jak i soutěžící se toho zhostili a hráli, jak kdyby šlo o život :D S vítězem tedy úplně spokojená nejsem, ale co se dá dělat.. Jinak se tohle fakt povedlo! 



Před kým jsme utíkaly? 

Na to jsem narazila tak nějak náhodou a ze zvědavosti si seriál zapnula. A nebylo to špatné, i když ve mně seriál stále zanechal spoustu a spoustu otázek.. Například: Kde brala matka těch x let peníze? Proč volila samé drahé hotely, kde místo aby byly nenápadné, byly naopak středem pozornosti? Jakože je tam naznačeno, že je to z dědictví po matce, ale kdyby tomu tak bylo, nebyla by náhodou snadno vystopovatelná..? Dále kolik vlastně bylo té dceři? A tak dále a tak dále. Samé otázky.. :D A další: Proč všichni říkali, že je ta matka ošklivá..? Mně přišla naopak mnohem hezčí než ta dcera.. Každopádně seriál měl pár dílů a zkoukla jsem to raz dva. Byla tam spousta zajímavých i nepředvídatelných momentů, i když celá linie se dala snadno předvídat.. Ale jo. Šlo to a nebylo to vůbec zlé.


Mladý Wallander - Young Wallander

Asi znám lepší krimi seriály, ale vlastně mě to svým způsobem tak nějak uspokojilo. Na Wallandera se dobře koukalo a byl to celkem sympaťák, možná lehce naivní, ale nijak mi on ani další postavy nelezly na nervy, takže jsem to zkoukla raz dva. Je to natočené podle knižní předlohy severského autora, takže se tomu ta severskost nedá upřít, ale něco tomu asi přeci jen chybělo. Ač je to rozhodně zkouknutelné, do srdce se mi seriál nevryl.



Karppi

A další severská (finská) krimi na sebe nenechala dlouho čekat. Jenže tohle je pro mne vážně omyl. Já si nemůžu pomoct, ale vůbec jsem se do toho nedokázala dostat a tento seriál šel absolutně mimo mě. Hlavní hrdinka - vyšetřovatelka Sofia Karppi je mi silně nesympatická od prvních minut, absolutně jsem se jí nedokázala dostat pod kůži a fakt mě díky ní nebavilo vůbec nic. Případ za mě nezajímavý, milion nezajímavých chvil, velmi pomalý rozjezd.. Pak už jsem se do toho prostě nedostala. Sice se to od druhé půlky série a ve druhé sérii trochu zlepšilo, ale můj dojem ze seriálu (a hlavně pohled na Karppiovou) už to nezměnilo. Nebavilo mě to, bohužel... Zlatý Sorjonnen!


Tak a to je pro tentokrát vše.. A doufám, že se tu zase brzy sejdeme u nějakého pokračování. Zatím to nevypadá, protože od začátku roku jsem neviděla ani jeden jediný díl čehokoliv :D Ale snad zase ten čas přijde..

Dejte mi určitě vědět, co z toho jste viděli nebo co vás zaujalo? A určitě uvítám tipy na další seriály!

*Zdroj foto: csfd.cz

6 komentářů:

  1. První dva seriály mám také na seznamu, stejně tak Hru na oliheň (seriál), ale po pěti minutách jsem to vypla, ale asi to chce se jen do toho dostat. Já teď vůbec nestíhám, zkoukla jsem nějaké komiksy (She-Hulk, Ms. Marvel) a Sex/Život a to mě překvapivě bavilo moc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sex/Život jsem taky dokoukala vcelku rychle.. nenáročný seroš, který baví :D Jinak já Hru na oliheň miluju, ale je fakt, že to asi není pro každého :D

      Vymazat
  2. Ahoj Klárko, já se momentálně snažím dokoukat už snad 5 let rozkoukanou Korunu a Orange is the new black. No a s přítelem koukáme na Young Sheldona a Perníkového tátu a potom plánujeme Berlína.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Berlín na mě teď také pořád vyskakuje, tak se mu také asi nevyhnu :D A Orange mám zkouknuté, ale také jsem to měla rozkoukané několik let :D

      Vymazat
  3. Z tohoto znám jen jeden seroš a to Neuvěřitelná a musím říct, že mě to fakt bralo, nemohla jsem se od toho odtrhnout. Po dlouhé době fakt něco, co mě dostalo. Poslední dobou mám nejen čtecí, ale i seriálovou krizi, což je, hlavně teď, v zimním období s dlouhými večery, dost s podivem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas, Neuvěřitelná je fakt velmi dobře koukatelná :) Tak snad brzy krize přejde :D Já teda teď taky nemám moc seriálové období a jde to hodně ztuha :D

      Vymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)