neděle 23. ledna 2022

TOP knihy za rok 2021

Krásný den vám přeji!

Kosmetické TOPky už máme za sebou, takže nám zbývá představit si ještě ty knižní! Vybrala jsem TOP 10 knih za rok 2021, i když musím říci, že vybrat jen deset knih, bylo celkem náročné. Líbilo se mi jich samozřejmě mnohem víc.. 



Každou zvlášť vám tu asi znovu rozebírat nebudu, ale v souhrnu vám alespoň naznačím, čím se mi která knížka líbila a určitě přidávám odkazy, abyste se mohli mrknout na podrobný popis.

Knížky od Maynea jsem stihla během loňského roku všechny, ale za mě stejně vede jednoznačně ta první - Šelma. Ta má prostě šmrnc, skloubí se tam napětí s akcí a ten příběh je prostě geniální. Mrkněte tady, kde jsou rovnou první tři díly série Naturalista. Jedna z nejlepších byla rozhodně i knížka Ani muk. Tématicky super, zajímavě sepsáno a napínavé to bylo od začátku do konce! Další hodně zajímavý počin je V úkrytu. To je za mě příběh s nejpřekvapivějším koncem. Ten mne fakt úplně rozsekal, už jen kvůli němu musím doporučit. Velmi povedený byl i thriller Temné vábení, kde se kombinovalo napětí, kriminálka i s trochou romantiky, ale takovým příjemným způsobem, že to neubíralo na kvalitě příběhu. Mojí velkou oblíbenkyní se stala autorka Sarah Flint od které jsem přečetla vše, co jsem doma měla, doslova jedním dechem. Bavily mne všechny případy, ale asi nejlepší byl za mě Sběratel trofejí. Další oblíbenou autorkou je Gillian Flynn. První přečtenou byly Ostré předměty a ty jsem dosud nedostala z hlavy. Opět zajímavý a propletený příběh s překvapivým koncem. Asi vás úplně nepřekvapí, že se tu opět objevuje Sebastian Fitzek. Od něho jsem do desítky nejlepších musela zařadit rovnou dvě knížky, protože to prostě nešlo jinak. Za mě hned po Cestě domů, která tu byla vloni, byl nejzajímavější Balíček. To téma mě zaujalo a vcuclo do děje raz dva. A další skvělý příběh byl v Pacientovi. Tam se mi hodně líbila kriminální zápletka, která byla součástí. Ale celkově styl psaní Fitzeka je prostě originál a já se ho nemůžu nabažit. Některé jeho knížky jsou lepší, některé slabší, ale zklamaná jsem nebyla ještě nikdy. Poslední dvě jsem objevila ke konci roku. Jednou z emočně nejsilnějších knížek nejen roku, ale celkově v životě, pro mě bylo Mengeleho děvče. Téma holocaustu je vždycky náročné, ale některé knihy jsou psány spíše románově a trochu z toho uniká ten hrůzný výjev. Tady ne, tady je to psáno bez příkras ve vší síle a úplně mě to napálilo. Dlouho budu mít některé části příběhu v paměti.. Desítku uzavírá knížka od J. P. Delaney, což je taky můj oblíbený autor a knížka Věř mi se mi dosud líbila asi nejvíc. Opět je skvělý ten tajemný styl psaní se spoustou zvratů a Věř mi byla i tématicky nejbližší. 




Tak a je to. Oblíbence za minulý rok máme uzavřené a teď přemýšlím, zda by vás zajímaly třeba i propadáky? Klidně dejte vědět, nebojím se, že bych nějaké nenašla, ať už v knížkách nebo v kosmetice :D A samozřejmě mě také zajímá:

Jaké knížky byly pro vás TOP? Máme nějaké společné?

6 komentářů:

  1. Fitzeka jsem také zařadila mezi topku, akorát to vyhrála Terapie :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Top knížky bych asi vybrat nedokázala, mě knížka baví/líbí se nebo nebaví/nelíbí se, asi bych z těch, co mě bavily nedokázala vybrat ty nej:-) Ale ráda bych znala i propadáky, ušetřit kačky se vždycky hodí:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já je zkusím sepsat :D I když u knížek se snažím vżdycky najít nějaká pozitiva! :D

      Vymazat
  3. Fitzeka mám taky moc ráda. Jeho psychotrilery jsou prostě top. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)