neděle 20. prosince 2020

MaMa téma: Oblíbené hračky

Krásnou neděli vám přeji!

Dlouho jsme tu neměli žádné z témat o mateřství/rodičovství a dětech, tak jsem si říkala, že zase pro jednou něco připravím. Už docela dlouho jsem plánovala sepsat článek o oblíbených hračkách, tak si myslím, že je ideální čas.. Sice jsou Vánoce už za pár dní a objednávky přes internet už jen těžko dorazí, ale většina těchto věcí se dá sehnat i v obchodech, tak třeba by se někomu mohl hodit tip, co ještě pořídit pro ty nejmenší :) Po Vánocích bych pak ráda sepsala pokračování, kde bych vám ukázala, co dostal i s dojmy, tak snad se mi to podaří.




Dneska jsem vybrala pár hraček, které si náš mrňous opravdu oblíbil a skutečně si s nimi rozumí/rozuměl. To znamená, že si s nimi dokáže hrát alespoň pár minut a krátkých chvil.. U nás totiž víc než hračky frčí vše okolo. Mohl by mít doma hračkářství a stejně ho bude více lákat skříňka, židle, moje kosmetika, papíry, knížky nebo kuchyňské vybavení.. :D Takže doporučuji nijak to s hračkami nepřehánět, občas stačí vařečka, lžička, hrnec, hřeben nebo kupa dalších blbostí, které doma najdete. Ale přeci jen nějaké ty svoje poklady prcci musí mít, takže dnes vám ukážu, co u nás doma boduje.




Úplně první a nejdéle sloužící je tenhle muchláček - chobotnice. Byla to jak první koupená hračka, tak první, kterou vzal do ruky a s Chobotňákem, jak my mu doma říkáme, spí dodnes. Tedy nevypadá už takhle reprezentativně (i proto fotka z loňska) po všech těch jeho zážitcích, válení po zemi a milionu praní, ale miluje ho, takže stále nemám to srdce mu ho brát. Je to jeho srdcovka. Jakmile jde do postele, vždycky ho musí mít po ruce a usíná s ním. Jakmile někam jedeme, tak nesmí chybět, to jinak nedojedem..  




Pominu-li muchláčka, tak první hračky, se kterými si hrál, jsou tady na té fotce. Měli jsme toho doma mnohem, mnohem víc, aby bylo jasno :D Spoustu hracích, kousacích, hrkacích.. všemožných barev, materiálů a tvarů :D Ale hrál si v podstatě jen s těmito. Jako první bodoval špendlík. Měli jsme rovnou dva, každý hrkal trochu jinak. Tento barevný o něco více, tak si s ním i více hrál. Špendlík je prostě nesmrtelná klasika, měli jsme ho i my jako mimča. Co mohu rozhodně doporučit už od miminka je O-ball (zelený balónek vlevo). To mám i od kamarádek a z práce potvrzené, že to děti zajímá a baví. Danek si s ním vyhrál po celý rok a ještě dneska si ho občas házíme či koulíme. Navíc se dá sehnat skoro všude, jak v obchoďácích, tak třeba i v drogériích. K loňským Vánocům (to mu bylo půl roku) pak dostal další tři hračky z fotky - červená s koulí na konci je chrastítko, kterým nejdřív pořád chrastil a když už měl sílu, tak s ním házel a strašně ho to bavilo :D Dřevěná hračka s kuličkama ho bavila nejvíc, když začínaly růst zuby. Bral kuličky pořád do pusy a zkoušel je kousat a různě tahat. S tím vydržel blbnout asi nejdéle. Poslední hračka (uprostřed) byla super univerzální. Sloužila jako chrastítko, kousátko a na prostředku se dala i roztočit jako káča, čemuž se strašně řehtal, takže něco takového taky nebylo špatné mít.




Co určitě doporučuji jsou tyhle kontrastní Montessori knížky. U nás tedy celkově knížky frčí, takže k Vánocům dostane hromadu dalších, ale tyto první byly super do začátku. Začal se o ně zajímat přibližně kolem čtvrtého měsíce a pak jak už si všechno bral sám a začínal si hrát, tak nad nimi strávil spoustu času :) Jsou z pevného materiálu, takže vydrží i nájezdy divocha, občasné házení a pády. Jsou akorát tak velké a silné, aby bylo i menší dítko schopné je brzy uchopit a stránky otočit. Seženete je kolem 200 Kč a mají je minimálně u Dobrovského. 




Hračka, která je super jednoduchá a nenáročná - kelímky. Nevím, jak se to jmenuje oficiálně, ale jsou to jednoduše kelímky, ze kterých můžete postavit komín či si je různě poskládat. Tohle ho baví asi nejdelší dobu. První měsíce ho totiž bavilo komín bořit a vydržel u toho třeba hodinu. Jen jsme museli vydržet i my a stavět :D Teď už je schopný si stavět sám, takže skládá a pak boří, ale občas se u toho i pěkně vzteká, protože ještě úplně nechápe, že prostě větší kelímek do menšího nenarve :D Zábava to ale rozhodně je. Prodejné je to snad v každém hračkářství, stojí to pár kaček a je to nezničitelná a odolná hračka, takže doporučuji zkusit.




A pak jsou tu hrací hračky. Jako tomu se asi nevyhnete, čím víc bordel to dělá, tím víc to ty děti baví :D K loňským Vánocům dostal tyhle dva kousky od Fisher Price a hraje si s nimi dodnes. Když byl menší, tak ho víc zajímala knížka s říkankama, dneska už si zase víc vyhraje s pejskem. To je teď jeho velký oblíbenec. Knížka s říkankama zpívá šest písniček a pak předříkává tvary a slova z obrázků. Pejsek má tři režimy/obtížnosti. Hrají mu různé části těla a předříkává to spoustu písniček, básniček a slov. Navíc to srdíčko uprostřed bliká. Je to i celkem roztomilý. K sehnání jsou opět v hračkářství a potkala jsem obě například i v Tescu.




Přehoupl se první rok a malej k narozeninám dostal spoustu dalších hraček, které nám dělají společnost ještě nyní. Jednou takovou je hrací kostka. Ta nabízí hned několik různých druhů zábavy - hlavolamů pro nejmenší. V tom roce tomu ještě úplně nerozuměl, ale dneska už si hraje se všemi částmi, takže když ho to chytne, také je chvíli klid. Kupovala jsem ji v Lidlu a stála asi jen 300 Kč, což je na podobnou dřevěnou hračku bezkonkurenční cena.




Nechybí ani všechny možné druhy a velikosti autíček. Přeci jenom je to kluk. Ale rozhodně vede Tatrovka. Tu využijete i s holčičkou, je to totiž super vozítko :D Malý v ní projezdil celé léto venku a dneska se v ní rád nechává vozit s plyšáky po bytě. Tohle je další nesmrtelná hračka, která je tu už několik generací. Taky jsme takovou kdysi mívali.




Nemůžeme být ani bez balónů. Však balón bylo jedno z jeho prvních slov, takže jsme mu nějaké pořídili. Máme tu různé velikosti a zkoušíme postupně házet, koulet či kopat.. Ty gumové opět k zakoupení snad v každém hračkářství, tyhle jsou kupované v Dráčikovi a stály pár kaček. Vděčná hračka, co moc nestojí.




A teď tři úplně nejoblíbenější hračky v současné době. Prvně tahle hrací deska - farma. Další hračka, co vám bude znít v uších ještě o půlnoci až bude ticho a klid :D Ale toho našeho DJe to fakt baví. Deska má tři módy. V prvním zvířátka vydávají odpovídající zvuky, noty nahoře a farmář hrají písničky. Ve druhém módu hraje písničky úplně všechno a ve třetím mohou prckové podle zvuku poznávat zvířátka. Je fajn, že se podle toho i něco málo naučí.




Poslední týdny přišel na chuť legu. Dostal tyhle dva druhy kostek Mega Bloks (opět Fisher Price), takže spolu teď každý den stavíme. Nebo občas já stavím a mládě boří a tak :D Jsou vážně šikovné, učí se na tom jemnou motoriku a díky obrázkům, postavičce a autíčku je to pro něho takové pestřejší. Jen mě nebaví to pořád sbírat ze země a šlápnout si na kostičku docela bolí :D K Vánocům ale dostane další :) Já je kupovala na OK Hračky, ale mají i jinde po e-shopech a pár druhů jsem viděla i v Dráčikovi.




Úplně naprostý TOP jsou u nás však tyto knížky. Já jsem říkala, že ho knížky hodně berou. Tyhle tři jsou ale opravdu tak oblíbené, že je procházíme každý den několikrát a vážně hodně ho naučily. Jsou obrázkové, máme tři varianty - Na statku, Zvířátka a Počítání a všechny tři už umí skoro nazpaměť (a já taky :D). Naučil se na nich zvířátka, ovoce a zeleninu, pozná i další různé věci. Jsem vážně ráda, že ho zrovna tohle tak baví a zabaví. Mívá chvíle, kdy si ke knížkám prostě sám sedne a třeba 15 - 20 minut o něm nevím, jak si tam studuje. Asi bude čtenář po mně nebo co :D Seženete opět v Dobrovským. 




Tak a to je vše, co jsem vybrala. Vzala jsem to hodně dopodrobna, ale chtěla jsem uvést i detaily, abyste věděli, co to umí/dělá a co ho na tom baví. Je to ale opravdu jenom pár těch nejoblíbenějších a nejvyužívanějších. Má toho několikanásobně víc, to se nebojte :D Ale jak jsem psala, jsou hračky, kterých si fakt vůbec nevšimne a víc ho zajímá, co mám v ruce nebo na stole já.. Ve finále jsem zjistila, že ti prckové tolik věcí ani nepotřebují, vyhrají si pomalu se vším, co potkají, takže za mě se žádné drahé investice do hraček prozatím nevyplatí. Ale to je samozřejmě na každém, jak to cítí :)

A jak to máte s hračkami vy? Co je nebo bylo nejoblíbenější u vašich dětí?

8 komentářů:

  1. V hračkách se naprosto nevyznám, ale ze zkušeností kamarádek a kolegyň vím, že ty hrací hračky jsou dost náročný na jejich nervy, to, jak to celý dny dělá kravál:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně strašně! :D Hlavně když chceš třeba slyšet telku a do toho ti začne dítě hrát třema najednou :D :D Ale já už jsem si docela zvykla a většinou mě to nijak netankuje :D

      Vymazat
  2. Tu oranžovou tatru jsem měla už já jako malá a možná dokonce po mamče :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  3. Teraz je toho veľa na trhu takže sa nájde každý, najviac ma bavia pre deti také vzdelávacie hry takže to ma asi najviac baví :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, je toho tolik, že z toho jde hlava kolem :D

      Vymazat
  4. Ahojky, hezky napsaný článek. Nevěděla jsem co vnoučkovy koupit, pak jsem mu na toto koupila autíčko na setrvačník. Pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, to má vnouček určitě radost :) Ale já pro změnu nemám radost z těch umisťovaných reklam v komentářích, takže bych byla ráda, kdyby to skončilo.. Já je stejně mažu, stojí nás to obě akorát čas. Hezký den!

      Vymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)