neděle 11. srpna 2024

Velký test SPF krémů | L'oréal, Eucerin, Yves Rocher, Beauty of Joseon, Dermalogica

Krásný den, moji milí!

Léto je v plném proudu, pomalu se nám přehouplo do druhé poloviny, takže je nejvyšší čas dát si shrnutí na SPF pleťové krémy a fluidy, které jsem teď několik měsíců testovala. Bylo to už někdy začátkem jara, kdy jsem se konečně svolila k tomu tento sortiment prozkoumávat :D Do té doby jsem byla spíše odpůrcem a SPF krémy a fluidy používala spíše sporadicky a jenom v létě. Ano, v létě by měly být SPF krémy nutností, ale v dnešní době není od věci používat nějakou péči s ochranou proti UV záření celoročně. Já to vždy řešila BBčky s vysokou ochranou, ale tak nějak jsem si došla k tomu, že to asi nestačí a vaše pleť vám za větší ochranu v dlouhodobém horizontu určitě poděkuje. Každopádně k této cestě si musí každý dojít sám, takže do toho určitě nebudu nikomu kecat. U mne to všechno změnil fluid od Eucerinu, který mi ukázal, že mohou být tyto krémy i příjemné a neobtěžující.. No a od té doby se moje sbírka značně rozrostla a mám vám určitě co nabídnout. Tak jdeme na to!


Všechno odstartoval fluid Hydro Protect 50+ od Eucerinu, který už jsem zmiňovala a ukazovala několikrát. Ten jsem i jako úplně první spotřebovala, protože byl naprosto úžasný a dosud mi asi ze všech vyzkoušených sedl úplně nejvíce. Už jste ho tu mohli vidět (článek tady), takže se nechci zbytečně opakovat a uvedu jen pár zásadních plusů. Fluid je voděodolný s ochranným faktorem 50+. Je lehoučké, tekutější textury, která se rychle a plně vstřebává. Pleť nezanechává ulepenou ani umaštěnou, naopak mám pocit, že trochu až zmatňuje. Nepřináší s sebou takový ten pocit nepříjemně zaplácané pleti. Make-up na něm sedí naprosto bez potíží. Prostě a jednoduše skvělý! Za mě dosud jeden z největších favoritů. K zakoupení všude možně včetně lékáren, cena se pohybuje kolem 500 Kč za 50 ml. 








Mým dalším favoritem je krém Relief Sun od aktuálně hodně oblíbené a skloňované značky Beauty of Joseon. Tohle je krém, který se hodí nejen teď v létě díky své ochraně 50+, ale bude dobrý i na chladnější období, protože nejenže chrání, ale je i viditelně více pečující než všechny ostatní. Stejným dílem v sobě ukrývá péči i ochranu. Na první pohled není tak poutavý jako jiné, i texturou je to úplně "obyčejný" krém, dokonce bez parfemace.. Působí tak prostě a obyčejně.. ale zároveň je vskutku neobyčejný. I přes krémovější texturu se do pleti bleskurychle a plně vstřebá. Pleť je po použití viditelně namazaná, ale působí to neskutečně fresh. Je to lesk v přirozené míře, kdy to vážně vypadá krásně a to říkám jako naprostý odpůrce lesku v obličeji! :D Zároveň není pocitově nijak zatěžující, pleť dýchá, make-up na něho bez potíží sedá a skvěle po celý den drží a také hydrataci sám o sobě tento krém skvěle zajistí, takže já už pod něho nemusím nic dávat, maximálně nějaké lehoučké sérum, ale to vážně jenom tehdy, když jó chci. Je to skvělý! Fakt jsem si ho velmi oblíbila a bude to favorit do zbytku roku. Zatímco Eucerin je za mě topka na léto, tohle je (prozatím) favorit na podzim/zimu. Určitě doporučuji mrknout, nešlápnete vedle. Kupovala jsem za cca dvě stovky na Hebe, ale k zakoupení je i v drogériích Rossmann.







Úplně vedle nešlápnete ani s rozjasňujícím fluidem Revitalift Clinical s vitaminem C a ochranou 50+ od L'oréal Paris. Na první pohled je asi nejvíce podobný právě Eucerinu, ale tady mám při roztírání trochu méně příjemný pocit. SPFko je též tekutější a lehoučké konzistencí, ale v samotném základu mi přijde takové "hrubší". Ono se mi to dost blbě popisuje, ale trochu to při roztírání připomíná peeling s takovými těmi mikroskopickými brusnými částečkami, maličko to připomíná jemnější šmirgl papír. Jednoduše při jeho aplikaci mi trochu naskakuje husí kůže, jak to lehce brousí a není mi to moc příjemné :D Ale jde jen o ten pocit při aplikaci, po rozetření se vmžiku vstřebává a ač pleť zanechává trochu lesklejší než právě Eucerin, tak to není nic drastického. Pleť rozhodně není nepříjemně umatlaná, umaštěná ani zatížená a make-up na fluid bez problému sedá a nedělá přes den žádné problémy. Má jemnou citrusovou parfemaci, ale nic co by připomínalo takové ty typické protivné vůně opalováků. Až na ten nepříjemný pocit při aplikaci, mu nemám vesměs co vytknout. Asi ho bez potíží zvládnu spotřebovat. Na druhou stranu mi neučaroval tolik, abych ho znovu potřebovala. Seženete v drogériích, běžná cena je cca 400 Kč za 50 ml.







A teď už se postupně dostáváme k těm horším kouskům. Krém Anti-Aging Care Solair Peau Parfaute SPF 50+ od Yves Rocher je nejnovější přírůstek, který se ke mně dostal úplnou náhodou. Neplánovala jsem jeho koupi, ale o to více potěšil - byl jako dárek k nákupu na e-shopu. Byla jsem moc zvědavá, takže netrvalo dlouho a hned jsem ho začala používat. Pleťovou péči YR mám moc ráda a sedí mi, ať už řada Hydra Végetal, Elixir Botanique nebo Anti Age Global, takže jsem na něj dost sázela, ale bohužel toto můj oblíbenec nebude. Krém má sice hezky krémovou a na pohled lehoučkou texturu, ale v základu je hodně mastný. Ano, toto už hodně připomíná typický opalovací krém, jak jej známe. Na pleti zanechává lesklý a mastný film a já vzápětí vypadám jak diskokoule. Obličej se mi pod ním celý den potí a mastí a make-up/BB nejen hůř sedá, ale hlavně po celý den mnohem hůř drží. K tomu to doprovází intenzivní parfemace. Hodně mi připomíná letní péči Monoi de Tahiti s květy tiaré od této značky, což je sice sama o sobě moc hezká vůně, ale nepotřebuji ji v takové intenzitě na obličeji. Balení je však skvělé, dávkovací pumpička praktická a asi ho postupem času budu schopná spotřebovat, ale určitě už jej znovu nepotřebuji. Pro můj typ pleti to rozhodně není, na sušší pleti to třeba takovou paseku nenadělá, ale za mě bohužel ne-e. 40 ml seženete tady za cca 700 Kč, takže jsem vážně ráda, že jsem ho měla jako dárek k nákupu.







Ovšem nejspodnější příčku v této kategorii ode mne získává Invisible Physical Defense od značky Dermalogica. To je vám teprve opravdové hell se vším všudy. Prvně tedy ochranný faktor je v tomto případě "pouze" 30, což už je na dnešní poměry docela málo, ale budiž, lepší něco než nic, jen je třeba s tím počítat. Především ale je tento krém všechno, jenom ne lehký a neviditelný, jak slibuje.. Je naopak oproti ostatním hodně hutný a při aplikaci dělá takový ten typický bílý povlak jako u krémů před deseti lety :D Při zapracování se pak sice bílého povlaku zbavíte, ale pro změnu vám na obličeji zůstane úplně neuvěřitelně nepříjemný, těžký a mastný film. Ble. Tohle dělá přesně to, co já u opalovacích krémů celý život nesnáším a kvůli čemu mě obtěžuje je používat :D Fakt, že make-up na to blbě dosedá a brzy slejzá, asi nemusím ani zmiňovat, co. Má to navíc dost intenzivní citrusovou vůni, trochu takovou tu záchodovku :D Taky to vůbec není levná záležitost, takže koupit to za plnou cenu, tak jsem normálně dost nas.. Nemuselo by to tolik vadit možná extra suché pleti, ale i tak si myslím, že se dá sehnat spousta lepších kousků za mnohem méně peněz. Tohle prostě fakt ne-e. Nebaví mě to a jsem ochotná jej spotřebovat asi jen na tělo, na obličej to už moc cpát nechci. K zakoupení například tady, cena kolem 1400 Kč za 50 ml.







Tady jsem se rozhodla vám je nafotit ještě hromadně, ať vidíte ty rozdíly v konzistenci i vstřebatelnosti po aplikaci. Chybí pouze Eucerin, který doma bohužel již nemám, ale jak jsem zmiňovala výše, velmi se podobá fluidu od L'oréal :)

Zleva doprava: Dermalogica, Yves Rocher, Beauty of Joseon, L'oréal Paris.



Sečteno podtrženo: Dva kousky, které doporučuji všemi deseti jsou Eucerin a Beauty of Joseon. Zatímco Eucerin je úplně ideál do letních dnů, BoJ je a bude super do chladnějších měsíců. Eucerin je matující, lehoučký a na pleti naprosto nenápadný, ideální pro mastnější pleť. Ten dáte a za chvíli o něm nevíte. BoJ je na rozdíl od něho více pečující, takže ten dostane zabrat ještě dost, až se nám trochu ochladí :) Zvládá to i nyní s mojí mastnější pletí a to aniž by obtěžoval, ale v zimě ještě více ocením ten benefit péče. L'oréal fluid je pak také použitelný kousek, i když mi není tak příjemný. V klidu ho spotřebuji, ale vím, že znovu nejspíš nepořídím. A dva krémy nepořídím určitě a to bohužel Yves Rocher a Dermalogicu. Oba hutné, těžké, mastící.. to se mi nehodí do krámu teď ani nikdy jindy. Tímto určitě testování krémů nekončí, protože v merku mám několik dalších.. V ruce jsem již měla SPF od Revox, ale darovala jsem ho kolegyňce, takže si jej znovu pořídím, hned jak ho potkám v akci :D A určitě bych ráda zkusila i další, takže mi klidně napište nějaké vaše tipy do komentářů.

Jaký je váš nejoblíbenější krém/fluid? A zkoušeli jste některý ze zmíněných?

3 komentáře:

  1. Přiznávám, že v tomhle vůbec nejsem poctivec, i když minimálně kvůli zásobám bych být měla :D

    OdpovědětVymazat
  2. Klárko, wau, senzační rešerše, super přínosný článek. Musel dát zabrat ☺♥.

    OdpovědětVymazat
  3. Měla jsem SPF krém Eucerin, který byl výborný, jeden z nejlepších, které jsem dosud měla, už ho mám pár týdnů spotřebovaný. Fajn mi přijdou i ty fluidy s vitamínem C od Garnier a nejraději teď používám hydratační gel a krém od Frudia, perfektní kousky pro moji mastnou pleť, navíc za lidovou cenu.

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)