středa 18. října 2023

Dekorativní výcuc: NYX, Gabriella Salvete, Maybelline, Catrice

Ahoj všem kosmetickým nadšencům!

Tak jsem tak nedávno přemýšlela, jak do dvou článků týdně nacpat co nejvíce kosmetiky.. A napadlo mě, že bych mohla zkusit zcela nový koncept, kde bych vám vždy hromadně představila pár kousků najednou. Takový nový souhrnný post, kde si ukážeme kosmetiku, co se jinam nevešla, ale o kterou vás nechci úplně ochudit. Samozřejmě bývá většinou vše na sociálních sítích, ale přijde mi, že to tam mnohdy zapadne mezi spoustu dalších příspěvků, takže to zkusím takto, co říkáte? Článek věnovaný dekorativní kosmetice jsem nazvala Dekorativní výcuc a dnes si v něm představíme hned několik ikonických kousků, které mi v poslední době dělají společnost nejčastěji. 





Dnešní čtveřici pětici můžete vidět na fotce. Těšit se tu dnes můžete na rtěnku Smooth Whip v nejslavnějším odstínu Pom Pom, dále ještě ikoničtější rtěnku SuperStay Vinyl Ink, kterou má snad každý, takže jsem asi poslední na světě, kdo ji pořizoval až teď :D Stejně tak je tomu nejspíš s paletkou Gabriella Salvete z kolekce Petra Nude a na závěr jedny z nejlepších řasenek z drogérie, které nesmíte minout! Tak co, jdete se mnou číhnout na ty poklady?








Rtěnka Smooth Whip od NYX se dostala mnohým do povědomí právě díky tomuto unikátnímu odstínu č. 20 - Pom Pom, což je jedna z nejdokonalejších a nejoriginálnějších barev, jakou můžete sehnat. Je to krásná barbie pink s nádechem fialové a žádná barva, co jsem kdy viděla, se jí ani zdaleka nepodobá. Ten odstín je něco naprosto neskutečného a sluší naprosto každému. Samozřejmě je to spíše kousek letní, takže já si ji užívala každý slunečný den, co teď byl, ale brzy počítám s tím, že ji uložím do šuplíku a vyndám zase až na jaře. Ovšem nikdy není brzo ani pozdě si ji pořídit :)

Co se týče vlastností rtěnky, tak musím říct, že z toho už tak nadšená nejsem a kdyby nešlo o tak krásnou barvu, asi si ji tolik neužívám. Má krémovou, hodně našlehanou texturu, která nezalézá do vrásek ani nedělá krustu, ale při aplikaci je potřeba s ní zacházet opatrně. Ideální je dát jednu tenkou vrstvu, která se tak nějak lépe uchytí, jakmile jí dám ve více vrstvách, tak se při první příležitosti všude otře. Stále jsem z ní spíše na rozpacích, protože fakt záleží, jak ji aplikuji a v jaké kondici jsou rty. Někdy mám pocit, že drží skvěle a doplním ji jen po jídle (jídlo fakt nedá), jindy ji mám zase od středu rtů pryč a musím ji doplnit už po hodině. Ale všichni víme, že já mám problémy s výdrží rtěnek celkově, takže vůbec není divu, že podobná našlehaná textura u mne není žádná hitparáda :D Seženete ji například na HebeNotinu či Elnino, běžná cena kolem 200 Kč za 4 ml.








Další rtěnkou na holení, je veleslavná a momentálně nejprodávanější v našich drogériích - SuperStay Vinyl Ink od Maybelline. Kdo ji nemá, jako by nebyl a já se zostuzeně přiznávám, že jsem ji pořídila teprve nedávno :D Nějak mne boom kolem nich dlouho odrazoval a jelikož jsem měla období "bez rtěnek", tak nebylo chuti ji pořizovat. Avšak nyní bych potřebovala a chtěla mnohem, mnohem víc odstínů než jen tento! 

Po dlouhém rozmýšlení a vybírání správné barvy jsem nakonec jako svoji první zvolila odstín 45 Capricious, což je výrazná růžovo-červená. Na rtech více do červena než se zdá být v obalu, ale to mi nijak zvlášť nevadí, protože na podzim jsou pro mne červené rty numero uno, takže si s ní ještě hodně vyhraji. Většina z vás tyto rtěnky zná a má, takže asi netřeba se nijak dlouho rozkecávat o jejich vlastnostech a schopnostech. Balení je jednoduché, hranaté s pěnovým aplikátorem, který je akorát tak velký, aby rty snadno a rychle nalíčil bez přetahů. Barva je dokonale pigmentovaná, sytá a intenzivní, ve dvou tazích máte plně naneseno. Pozor, nedávno se holkám stalo, že pigmentace ubyla a nanášel se jim na rty pouze lesk, to se také může stát, ale znamená to jediné: barva se usadila na dně balení a je třeba rtěnkou pořádně zatřást a opět ji s leskem promíchat. Konzistence rtěnky se z tekuté rychle mění na přilnavou s lesklým finišem, což je asi jediný rozdíl mezi ní a klasickou Matte Ink (kterou mimochodem miluji dlouhé roky). Ale nenechte se zmást, on ten lesklý efekt nevydrží zase tak dlouho. Jestli mám lesk na rtech cca hodinu (či do prvního jídla nebo pití), tak je to výkon. Ovšem betonová vrstva pod tím už drží velmi dobře! Pak už tedy záleží jen na vašich rtech, jak rtěnkám odolávají. Spousta holek s ní nemá problém celý den a rtěnka jim drží od rána do večera. Mně naopak na rtech nevydrží skoro nic a jen pár vyvolených kousků zvládne aspoň půl dne, což je případ i tohoto pokladu. Za mě úspěch, aby bylo jasno, je to jedna z nejlépe držících rtěnek (ještě s její sestrou Matte Ink a 16H Lip Colour), ale doufala jsem, že zlomí mé prokletí a zvládne víc, ne že ne. Je super, že se sama od sebe neobtiskává a nerozmazává, ale jakmile s ní jím, tak úplně bez šance. To se mi od středu rtů začne rychle vytrácet či ve větší vrstvě drolit a zůstávají pouze kontury, takže opravě se nevyhnu. Jo a taky trochu lepí, což já osobně třeba nevnímám, protože jsem na to zvyklá už od její sestry Matte Ink :D Na rozdíl od ní však rty tolik nestahuje a nejsou po celodenním nošení tolik vysušené. Za mě spokojenost nade vše, půl dne bez kontroly a hlídání, kde se mi co rozmazalo, je prostě super. Podobné vlastnosti vítám hlavně u výrazných odstínů, protože není nic otravnějšího než mít červenou či vínovou rtěnku všude.. Takže jo. Dávám palec hore, zařadila se rychle mezi mé oblíbence, i když pár chybiček tam je, ale podzim si s ní rozhodně užiju! ♥ Zakoupíte snad všude od e-shopů po drogérie, jen si počkejte na nějakou výhodnou koupi. Běžně stojí mezi 300 - 400 Kč, ale dá se sehnat i za pěkných 180 Kč. 










Další, co bych ráda zmínila, jsou řasenky Glam&Doll od Catrice. Ty u mne nejsou nic nového, protože fialkovou verzi False Lashes už jsem měla doma vloni a úplně první řasenku z této řady jsem vyzkoušela už v roce 2017! Ale pak jsem je na pár let uložila k ledu a vloni znovu objevila a nyní to jsou jedny z mých nejoblíbenějších řasenek z drogérie. Není divu, že se prodávají, jak na běžícím páse, protože tyhle řasenky opravdu dokonale pročešou, natočí a hlavně prodlouží řasy! Dobře víte, že já mám na očích pár chlupů a nebývá to nic moc.. ale s touto řasenkou mám hned lepší pocit, že tam něco je :D Hodně za to můžou i kartáčky, protože je to přesně ten typ kartáčků, které mám nejraději. V nabídce je hned několik variant této řasenky (cca devět?) a liší se právě těmi kartáčky, ale všechny jsou až na jeden (verze Ultra) silikonové. Některé ho mají rovný, jiné prohnutý, ale všechny prostě fungují skvěle! Mými největšími favority jsou tyto dvě verze, přičemž fialková False Lashes má kartáček prohnutý, černá Volume ho má rovný, ale řasy jsou z obou naprosto bezchybné. Řasenky nežmolkují, neopadávají, nešmouhují, nerozmazávají se. Pracuje se s nimi skvěle od prvního použití, nemusíte čekat až trochu proschnou. Vysychají postupně, ale malují celou dobu stejně a zvládnou krásně ty tři měsíce, takže značka ideál. Jejich cena je velmi sympatická - drogérková - 119 Kč (na Kupkosmetiku ještě o pár korun levněji), k dostání v síti drogérií DM a Rossmann, takže k sehnání na každém rohu :) Nemám co vytknout. Už je mám nakoupené do zásoby a momentálně jsem jim dala přednost i před mojí láskou Extra Long Lash od Rimmelu, což už dlouho považuji za drogérkový top :D 









Poslední, co si dnes vezmu na paškál, je mini paletka očních stínů z kolekce Petra Nude, se kterou se v loňském roce vytasila značka Gabriella Salvete. Paletka se ke mně dostala úplnou náhodou až takhle zpětně, i když samozřejmě po uvedení kolekce jsem toužila po všech třech barevných kombinacích. Nakonec jsem ale odolala, protože paletek mám spoustu a v podobných barvách si můžu vybírat z desítek stínů, takže jsem to nechala být. No vidíte, ke mně se prostě nakonec dostane vše, co má :D Jak jsem psala, jsou v nabídce tři varianty, já tu mám růžovou verzi Slip Dress. Ta mne od počátku lákala nejvíce a přišla mi nejzajímavější, protože růžové tóny nosím asi nejčastěji, ale v reálu mne trochu překvapilo, že mají barvy teplejší podtón, což mi až tolik nesedí. V paletce najdete dva matné a dva třpytivé oční stíny. Matné tón v tónu se třpytivým, aby se skvěle doplnili. Vy tak díky tomu zvládnete i s takovou malou paletkou, jak běžné denní líčení, tak večerní výraznější glam look. Sestavená je vážně dobře a pro nenáročné uživatele je to určitě super. Ale všichni víme, že to já nejsem, takže mě quattro stínů nedokáže uspokojit na dlouho. Každopádně to nic nemění na tom, že barvy jsou vybrané dobře a celkově vzhled té paletky je vážně radost pro oko :) Co se týče kvality stínů, tak ani tady nemůžu úplně remcat, i když pár detailů mi vadí. Pigmentace stínů je slušná, jak u matných, tak u třpytivých, ale ne nejlepší, jakou znám. U matných pokulhává o chlup více a třeba ta matná růžová není tak sytá, jak bych čekala. Tělová je naopak dokonale tělová, že se na oku opravdu ztratí. Trochu problém mám i s růžovým třpytivým ( = mramorovým), který má hrubší texturu, takže dost opadává pod oči a musím trochu více korigovat a zvolit správný štětec (ideálně tvrdší, plochý), jinak mám pod očima nános třpytek. Ovšem jakmile se podaří stíny nanést tam, kam patří, tak mezi sebou už pracují slušně, blendit a ztrácet jdou dobře a k výdrži nemám výtky, protože krásně sednou a drží od rána do večera. Mám-li to tedy nějak shrnout, tak jo, paletka je pěkná a používat se určitě dá. Nadělá spoustu parády a do kolekce Nude se jednoduše hodí, ale za mě to není nic, z čeho bych si prostě kecla na zadek. Paletky a další kousky z této kolekce jsou stále k dostání na Elnino.cz, cena okolo 100 Kč.




A tady ještě na fotce vidíte rovnou tři z dnešních představených kousků. Vinyl Ink rtěnka, paletka Petra Nude a řasenka Glam&Doll Volume (černá), které už táhne na třetí měsíc a hrozí ji vyhazov, ale stále dělá řasy vážně pěkné ;) 

Tak mi dejte vědět, jak to máte s těmito kousky vy? Máte některý z nich? Jak vám sedí? Nebo který byste doma rádi přivítali?  

6 komentářů:

  1. Ahoj Klárko, z uvedených kousků nemám nic a nic mě neláká. Nějaký podobný formát bych si taky měla vymyslet, u dekorativky zmiňuju maximálně občas oblíbence, protože se mi obvykle nechce psát článek na jeden produkt, přijde mi to takové zbytečné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sabčo! :) Naprosto chápu.. Bývaly časy, kdy jsem psala článek na každý produkt zvlášť, ale to už bych fakt nebyla schopná :D Takže proto takhle většinou články buď na celou kolekci/značku/typ produktu nebo jako toto :D

      Vymazat
  2. Mám doma paletku od Petry, dokonce ve stejném provedení a jako dobrý, nemám jí co vytknout, ale zároveň kdybych ji ve sbírce neměla, tak by to nebylo něco, co bych postrádala. Což bude možná i počtem jiných paletek, které v ní mám:-D

    OdpovědětVymazat
  3. Tenhle oblíbený Nyx odstín jde úplně mimo mě 🤣

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)