čtvrtek 2. dubna 2020

MaMa téma: Co (často nevědomky) dělám a určitě i spousta dalších maminek..

Krásný den vám přeji!

Dneska to vezmeme trochu lehčí cestou. Předchozí články o mateřství byly plné vážností, tak trochu odlehčíme a mrkneme se na pár podivností/zvláštností, které přišly s mateřstvím.. Aneb co dělám v určitých situacích a tak dále.. Věřím, že spousta maminek se v tom najde taky :D



1. Tenhle bod je asi ještě celkem normální, ale neustále plánuji dopředu. Minimálně na pár hodin, následující den.. Vyloženě neorganizovaná jsem nebyla asi nikdy, ale dítě tomu všemu dalo jasný řád. I když aby nedošlo k mýlce, z počátku to byl spíš jeden velký chaos, kdy jsem nevěděla vůbec nic.. Ale po pár týdnech jsem najela naopak na organizovanost a "plán". Máme pevně stanovený harmonogram na jídla, koupání, spaní (což se vlastně nikdy nepodaří dodržet :D).. V hlavě si připravuji minimálně den dopředu, co bude prcek jíst a co je potřeba k jídlu koupit. Když se někam jede, tak to plánuji komplet celý den - jídlo, kde budeme krmit, ohřívat, přebalovat, co budeme brát s sebou a tak dál. Od té doby, co jsem doma s Dáňou plánuji víc i práci pro sebe, což považuji za plus, aspoň mám přehled a mám se čeho držet :)

2. Bohužel, plánuji a přemýšlím o Dančově harmonogramu i tehdy, když ho nemám u sebe :D Pořád čekám, že se připomene k jídlu nebo uslyším jeho pláč/smích/povídání u hraček.. Dokonce se i v noci minimálně jednou probudím, jestli nemá hlad..

3. Když už jsme u toho spaní, tak i když spí většinou u mě, občas vyskočím ze spaní, kde to dítě je :D Přitom ho u sebe cítím.. Opravdu už si občas přijdu trochu jako magor..

4. Jo a většinou taky usnu dřív než on... a naučila jsem se velmi rychle zabrat a užít si i ty kratší intervaly spánku. A to jsem měla před dítětem hodně potíže s usínáním.

5. S plánováním souvisí i tento bod - když mám někam jít s kočárkem, automaticky už přemýšlím nad trasou, abych si byla jistá, že se tam vůbec dostanu, projdu, projedu.. Polévá mne pot, když si představím, že někoho otravuji, aby mi pomáhal :D A představa vlaku/autobusu/čehokoliv, kde bych to nezvládla sama, je pro mne děsivá!

6. S kočárkem jsem se sžila natolik, že jakmile jdu někam bez něho, hned se houpu v kolenou. Už několik lidí mne na to upozornilo :D

7. Vrcholem pak je, když místo kočárku vezu nákupní vozík. Snažím se s ním vozit a pohoupávat úplně stejně jako s kočárem!

8. Ihned a úplně nevědomky jsem najela na tzv. "mykání", od té doby, co je Dáňa s námi, už neřeknu já, ale vždycky jenom MY! My se jdeme projít, jdeme nakupovat, my máme rádi.. bla bla bla..

9. Už mi v hlavě nezní písničky mých oblíbených interpretů, ale velmi rychle jsem se naučila písničky a básničky, které si tu pouštíme spolu z těch všech hraček :D Takže jedu skoro nonstop "Maličký pavouček, lezl okapem..". A co je ještě horší? Mně se to snad i líbí!

10. Jo a taky ty písničky zpívám nahlas a tancuju, když si je tu pouštíme..

11. Když vlezu do drogérky, tak už nezamířím automaticky ke stojanům s kosmetikou, ale k dětským plínám, ubrouskům a příkrmům, kde hledám samozřejmě nějaké ty výhodné koupě.

12. No a bohužel to není jenom v drogérii, ale i v oblečení., potravinách.. vlastně všude. Na sebe jsem si nekoupila nic od porodu, protože do dospělého oddělení většinou ani nedojdu.

13. V letácích pak první procházím dětské zboží. Nečekaně.

14. Naučila jsem se pít kávu za studena a jídlo do sebe házet v rekordním čase. To samé platí u návštěv WC.. Ani bych nevěřila, že jsem takové rychlosti schopná :D

15. V telefonu mám speciální složku jenom s jeho fotkama a foťák samozřejmě vždy v pozoru, protože co kdyby přišla vhodná chvíle na fotku! :)

16. Už od jeho narození přemýšlím, co mu koupím k prvním, druhým i pátým narozeninám :D A jsme zase u toho plánování..

17. Neustále čichám k jeho vypranému oblečení, k jeho vláskům a když ho převlíkám i ke smradlavým chodidlům :D

18. A když jsme u toho převlékání.. Po jeho první střelbě hoven, jsem se automaticky naučila při přebalování stavět z boku, abych nebyla hned na ráně :D

19. Když mu připravím k jídlu něco dobrého, co bych si dala i já, tajně doufám, že to nedojí. V případě, že se tak stane, se na ty zbytky úplně s vervou vrhám :D :D :D

Bonus: A jeden čistě originální zlozvyk, který mám asi jen já a to díky Jullce, na kterou jsem si ještě  úplně neodvykla.. Při procházkách jsem totiž plynule přešla od vodítka ke kočárku a dosud na přechodu pro chodce kočárku říkám: "Čekej, čekej, vydrž, už půjdeme.." Už se na mě pár lidí blbě koukalo :D


Tak a to je všechno, co mě tak momentálně napadá, i když se vsadím, že si časem vzpomenu na dalších XY věcí... Kdyby to byly nějaké zajímavé a zásadní věci, tak vám je dopíšu, ať o nic nepřijdete. Jednoduše: mateřství se mnou vážně mává! :D

A vy mi dejte vědět, ve kterých bodech se sejdeme a co jste automaticky přijaly (předpokládám, že budou psát spíše ženy :D) za své vy? :)

6 komentářů:

  1. Houpání prázdného kočáru či čehokoliv, co kočár připomíná, je úplně normální :D A znění dětských písniček je peklo. Neustále mám v hlavě Baby Shark doo doo, doo doo doo doo Baby Shark doo doo, doo doo doo doo :D :D :D Nejhorší, že si k tomu i tancuju :D :D :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, já k tomu taky trsám, teď už k tomu tancuje i Dáňa, tak to asi nevypadá až tak blbě :D

      Vymazat
  2. :D teda, tak to si mě hodně pobavila. To s tím houpáním košíku jsem slyšela od spousty lidí, ale nikdy jsem to v praxi neviděla. Nicméně bych to ráda někdy viděla :D :D :D a střelba mě taky pobavila.. jsi super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ♥ No naštěstí se nedostanu bez kočáru na nákupy často, takže košík moc nevozím :D Ale to je prostě tak automatický, že to člověk vůbec nevnímá :D

      Vymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)