pondělí 20. srpna 2018

Vypáleno V.

Krásný den vám přeji!

Tak jsem si tak před pár týdny uvědomila, že tu opravdu strašně dlouho nebylo Vypáleno. A přitom se ani v létě nezastavím (no dobře, aktuální tropická vedra mě na chvíli zastavily) a pálím o sto šest, takže vám mám rozhodně o čem vyprávět.. Takže žádné okecávání, jdeme na to, je toho totiž opravdu hodně. 

Největší část tvoří samozřejmě Yankee Candle, ale zkoušela jsem poprvé i Goose Creek, takže vám povím i o něm.


Začnu tímhle kouskem. Sice je léto, které nahrává všem těm ovocným a svěžím vůním, ale já občas ráda sáhnu i po něčem "teplejším", co se asi hodí spíše na zimu. Celá já. No a tak jsem nedávno sáhla právě po Tarte Tatin. Za studena to byla taková příjemná koláčová vůně, kde bylo cítit hlavně jablko s nádechem skořice, proto jsem byla překvapená vůní za tepla, kdy byla cítit vesměs jenom ta skořice. To je ohromná škoda, čekala jsem trochu něco jiného, i když ani skořice samotná mi nevadí. Byla středně intenzivní, krásně se rozlinula po celé místnosti a čtvrtka vydržela minimálně dvě svíčky.


Na Mango Peach Salsa jsem se těšila a přišla mi v aktuálním období naprosto ideální. Za studena v obalu voněla celkem intenzivně, takže jsem čekala podobnou sílu i po zapálení, ale přišlo zklamání. Vůně byla velmi slabá, skoro nešla cítit a vyprchávala už snad po jedné svíčce, takže jsem vosk vypálila rychleji než jsem čekala. Přitom vůně jako taková byla pěkná, takové typické tropické ovoce hadr :)


Ufff, za to Wild Sea Grass je pro mě hrůza. Už z obalu jsem věděla, že půjde o silnější a ne úplně mému nosu sympatickou vůni. Ale jsem většinou schopná vypálit všechno a doufala jsem, že třeba překvapí. Jenže. Tohle fakt nedám. To mi tak strašně smrdí a po zapálení je to brutálně silná vůně, že to můj nos nedal a nevydržela jsem ani celou svíčku. Ani nevím, k čemu vůni přirovnat, je to prostě zvláštní vůně suché trávy nebo tak něco? Tím bych to asi uzavřela. Tuhle ne.


Za to Cassis nebyla špatná. Vůně rybízu, lehce trpká. Za studena byla v obalu slabá, ale po zapálení se krásně rozlinula. Intenzivní tak akorát, aby nepřekážela. Jen vážně hodně rychle vyprchala, čtvrtka vosku na cca 1 čajovku, takže mi zmizel vosk hodně rychle. Ale měla jsem ho tu už hodně dlouho, takže je otázka, zda už vůně trochu nevyprchala..


Můj jasný favorit z této várky je Rainbow Cookie! Hodně překvapila a já si ji zamilovala. Vůně je zvláštní, sladká. Makrónky mi sice nepřipomíná, ale nějakou tu dobrotu by mohla představovat :) Za studena v obalu není skoro cítit, takže jsem nic nečekala, ale po zapálení se fakt rozjela! Hodně intenzivní vůně i v malém množství a opravdu dlouhá výdrž vůně! Celý vosk mi vydržel snad na 10 svíček, což je fakt hodně. A jako bonus ta roztomilá růžová barva a krásná samolepka :D Budu určitě kupovat znovu.


A když už je to léto, tak si člověk musí dát přeci zmrzku :) Summer Scoop je totiž vůně smetanové ovocné zmrzliny jako vyšitá. Je spíše jemnější až středně intenzivní, nejde vyloženě na sílu, ale jen se tak jemně line, což je v létě asi nejlepší. Dávala jsem po čtvrtkách, každá vydržela tak 2 - 3 svíčky. Asi bych brala klidně znovu.


Sweet Apple by měla být vůně jablka, jak název napovídá, ale já vám nevím. Já v tom jablko vůbec necítila. Je jemná, nasládlá a nevtíravá, ale prostě nesplnila očekávání. Navíc je dosti slabá a málo vydrží, většinou jsem už při druhé svíčce přihazovala. Asi znovu nepotřebuji.


Tohle je zase pro změnu silák. Oud Oasis mi z počátku připomínala vanilku, ale po rozhoření se rozprostře květinová složka, možná trochu až dřevitá vůně. Jako je to fakt silák, je potřeba pálit po troškách. A i ta troška zvládne provonět minimálně na dvě svíčky. Fakt to není špatný!


Taky vám přijde Shea Butter taková nenápadná a za studena slabá a nemastná-neslaná jako mně? Jestli jo, tak se nenechte touto vůní napálit. Vůně bambuckého másla je příjemná, taková lehce oříšková, celkem typově nenápadná. V obalu za studena skoro cítit není. Jenže po zapálení je to ohromný silák. Stačí ji pálit po kouscích (dávala jsem cca 1/5), které provoněly velmi úspěšně a pak při každé druhé svíčce jsem kousek přihazovala. Asi bych se dalšímu balení také nebránila.


A u poslední Yankee si dáme ještě jeden hejt :D Jako já jsem ve vůních nenáročná jo, ale občas to prostě fakt nedávám. Tuhle votivku Teatime mám z USA a moc si vážím toho, že jsem ji mohla vyzkoušet (děkuji, Magdi ♥), ale nedokázala jsem ji dopálit. Je cítit zelený čaj a za studena je přijatelná, takže jsem byla plna naděje. Jenže za tepla se vůně stává strašně silnou, tvrdou a neprodyšnou. Je cítit ještě dlouho po dopálení a nedá se ani vyvětrat :D Nenene. Bohužel jsme si nesedly.


Na závěr tu mám vyzkoušený svůj první vosk od Goose Geek ve vůni Banana Pudding. Byla jsem zvědavá a zrovna tahle vůně mi přišla více než lákavá. Jestli něco miluji, tak puding! :D Tahle vůně je vážně vcelku odpovídající jejímu názvu. Voní po banánech, ale smíchaných s mlíkem, takže prostě puding. Není extra sladká, ale spíš taková.. jídelní, příjemná, ideální na léto. Jeden trojúhelníček provoněl celý byt velmi příjemnou, nevlezlou vůní. Trojúhelník = 2 svíčky, poté jsem přihazovala. Po více svíčkách už mi přišla vůně nejen slabší, ale vosk i trochu přepálený. Takže dvě svíčky maximum. Za mě to nebylo vůbec špatné, vůně se mi líbila a do budoucna bych ráda nějaké další vosky GG.


Tak a to by zatím asi stačilo, nemyslíte? Teď si dávám chvíli od pálení pauzu. V tom vedru si tu nemůžu dělat ještě ohníček, ale hned jak to opadne, tak budu zase zkoušet a pak přijdu s dalšími tipy.

A co vy? Máte s těmito zmíněnými někdo zkušenosti? Zaujal vás některý vosk?

13 komentářů:

  1. Já mám jen jídelní vůně, mám je nejraději :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je taky můžu, mám jich ve sbírce asi většinu :D :)

      Vymazat
    2. Já je taky můžu, mám jich ve sbírce asi většinu :D :)

      Vymazat
  2. Já také pálím v létě, ale letos jsem zapálila něco snad jen dvakrát a přišlo mi, že se barák ohřál hned o dalších několik stupňů :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teď už zase pálím celkem běžně, ale až po večerech, kdy už to venku ujde :D

      Vymazat
  3. Mmmm, všetky vyzerajú super. :) Ja cez leto nepálim, ale od septembra začínam. ;)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jsem musela začít, chybělo mi to :D a navíc mi pořád vosky přibývají, takže se nedá nic dělat.. :-O :D

      Vymazat
  4. Já si teď s pálením dávám oddych (což mi ovšem nebrání skupovat další vosky a svíčky:-D), ale těším se, že se začátkem září se k pálení zase vrátím a nepřestanu až do jara:-) Z vosků, které jsi vypálila jsou pro mně favorité Summer Scoop a Rainbow Cookie:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už měla absťák :D ale nechávám si to na večery, kdy už ty teploty nejsou tak strašný :D přes den bych to asi nedala :D

      Vymazat
  5. Oooo Banana Pudding, to zní skvěle!! Naprostá novinka pro mě :-)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  6. Já si přes jaro ani léto svíčky nezapaluju, ale na podzim a v zimě pořád. Líbí se mi skoro všechny, o kterých ses zmínila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jedu skoro pořád, je to prostě závislost :) Ale na podzim to bude určitě s větší intenzitou :D

      Vymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)