neděle 7. dubna 2024

Oblíbenci | Březen 2024

Krásnou neděli!

Sice tu byli nedávno Oblíbenci za únor, ale já už jsem stihla připravit i ty březnové, takže vás u nich dnes vítám a pojďme se spolu podívat, co březen přinesl. A že je tentokrát opravdu o co stát!


Kosmetickou pětku odstartuji pleťovou péčí, která mne poslední týdny hodně baví a pomohla mi s unavenou a mdlou pletí. Jedná se o řadu Vitamin C.B3 Niacinamide od Ziaji, kterou jsem vám představila v posledním článku. Řada obsahuje veškeré produkty potřebné k čištění a péči o pleť, od gelu až po noční krém. Já jsem zkoušela gel, tonik, sérum a denní krém a dohromady to funguje skvěle k hydrataci a rozjasnění pleti. Sérum se rychle vstřebává, pleť nemastí a společně s lehkým denním krémem dává pleti dostatečnou hydrataci, ale hlavně viditelné oživení a rozjasnění. Moc mě to baví. Velmi příjemným a občas i důležitým pomocníkem proti pupínkům je mi pak Spot Stick roll-on od Australian Bodycare, který pupínek vysuší, vydesinfikuje a pomůže rychleji zahojit. Obsahuje tea tree olej, který má antibakteriální a zklidňující účinky, ale také alkohol, který pupínek vysuší a vyčistí. Dohromady pak pomůžou pupínek zahojit podstatně rychleji. A je vhodný nejen na pupínky, ale i k vyčištění a zklidnění štípanců od hmyzu a drobných ranek! Ani tentokrát vás neochudím o vůni, protože v těch si nyní vážně libuji. Dnes je mým tipem Carolina Herrera a její Good Girl Blush. To je totiž podle mě vůně, která se do aktuálního období maximálně hodí. Ohromí vás totiž svými silnými prvními tóny, kde je hořká mandle a bergamot, které se postupně přes květinové srdce (pivoňka a ylang ylang) mění v jemnější sladký základ s vanilkou. Já té vůni říkám přechod od dračice k romantičce a zároveň se podle mě skvěle hodí do období časného jara, kdy se ráno zahalíte do teplejší silné vůně a do slunečného odpoledne vás zahaluje naopak sladší a jemný základ. A co je teprve mazec je ta intenzita a výdrž této vůně, kterou cítím od rána do večera! 

Z dekorativky tu nesmí chybět tužky na oči Chroma Zone Multichrome Gel Liner od Sheglam. Tyto tužky nejsou jenom oblíbencem za březen, ale rozhodně i objevem roku, ne-li celé dekády. Jsou naprosto, ale naprosto neskutečné! Určitě vám je časem představím blíže, protože si to vážně zaslouží! Jsou automatické, gelové a na oko kreslí skoro samy a přitom vážně perfektně drží. Tohle chcete, to vám říkám! Prvně jsem pořídila odstín Whirlwind a hned do další objednávky jsem přihodila i zbylé dva - Pixels a On a Trip. Každý je jiný a všechny tři dokonalé, z každého úhlu vás čeká trochu jiná barva a já je miluju! Doporučuji omrknout a při objednávce na Shein hodit do košíku, stojí kolem 50 Kč a za ty peníze je to fakt výhra. Posledním oblíbencem je pak Zapečený mozaikový pudr Schminka, o kterém jsem psala minulý týden tady. Pudr je multifunkční a hodí se nejen místo bronzeru a tvářenky, ale světlý odstín i jako rozjasňovač a klidně si z toho můžete namíchat i oční stíny. Já budu určitě tento kousek volit s sebou na cesty. Už jsem měla možnost jej na cestách i vyzkoušet a ušetřila jsem v taštičce hodně místa :) Navíc je pudr krásně pigmentovaný, nepráší a bez problémů celý den drží. Někoho možná odradí výrazný lesk, já ho naopak miluji a už se těším, až doopravdy vynikne na sluníčku, až se trochu opálím.. 



Seriály tu mám dva, oba české a z dílny Voyo a to už vám možná prozrazuje, co bude prvním a jasným oblíbencem.. Ano, ani mne neminul seriál Metoda Markovič: Hojer. Že miluji krimi a skutečný zločin už jste asi pochopili, takže vás to určitě moc nepřekvapilo, co? Každopádně kvůli Hojerovi jsem byla ochotná si i zaplatit Voyo, protože mě fakt tento seriál lákal a já měla velmi vysoká očekávání, která byla naplněná. Za mě vážně jeden z nejlepších českých krimi serálů. Líbilo se mi pojetí, herecké obsazení i jak se vystihla dobovost toho snímku.. Prostě perfektní a já se moc těším na druhou řadu o Strakovi. Když už máme na chvíli Voyo, tak koukám dál, co nabízí a hned po Hojerovi jsem koukla na minisérii Matematika zločinu. To je zločin zase z jiného úhlu pohledu, již odsouzený za vraždu se Tomáš Toman spojí s novinářkou, které se nezdá, za co a za jakých okolností byl Toman odsouzen. Vydává se tak na boj proti systému, kdy neopodstatněné důkazy mladíka dostaly do vězení za napadení s následkem smrti.. Příběh je opět podle skutečných událostí, navíc se jedná o třídílnou minisérii, takže to zkouknete raz dva a nudit se nezačnete. Za mě také dobré zpracování i obsazení. Bavilo mě to.

Knížky v březnu patřily všechny jednomu tématu a to období druhé světové války a holocaustu, takže jsem přelouskala všechny knížky, které tu na mě s touto tématikou čekaly. Na tohle téma musím být naladěná a nedokážu je číst kdykoliv, takže když už se do toho pustím, většinou přelouskám vše, co mi přijde pod ruku než mě to zase přejde. Tentokrát to padlo na březen a já tak stihla tři kousky - Fotografa z Osvětimi, Nejšťastnějšího muže na Zemi a Dítě třetí říše. Fotograf z Osvětimi i Nejšťastnější muž na Zemi jsou příběhy skutečných vězňů, kteří prošli koncentračními tábory, takže ty příběhy jsou smutné, ponuré, čtete o neskutečných zvěrstvech a přesto končí šťastně, protože oba hlavní hrdinové toto peklo přežijí a dokážou jít v životě dál. Oba měli své rodiny a potomky a snažili se všechny ty hrůzy, které zažili, vytěsnit. Za to mají můj neskutečný obdiv! Dítě třetí říše je pak příběh smyšlený, ale na základě skutečných postav i několika událostí, takže nevědět, že je to vymyšlený román, normálně tomu uvěřím, jak čtivé a docela reálné mi to přišlo. U konce pak nechybělo mnoho, aby slza ukápla, byl dojemný. Všechny tři knížky měly náročné příběhy, ale četly se dobře a já jsem ráda, že jsem se k nim (konečně) dostala.  



Na závěr pak tip na dobroty z řady Sportness, kterou seženete v DMku. Tohle přichází asi trošku s křížkem po funuse, protože limitovaná kolekce už je víceméně pryč, ale i v běžném sortimentu seženete spoustu proteinových pochoutek.. Ať už jejich tyčinky (nejvíc miluju tu s arašídy a karamelem alá Snickers!) nebo cookies sušenku či gumové medvídky. Výběr je slušný a až zase přijde nějaká další limitka, tak neváhejte ani minutu. Třeba právě tyhle tortilla chipsy se smetanou a cibulkou nebo i ty čočkové s paprikou se jim vážně povedly! 

Tak a to bude pro dnešek vše, takže mi určitě dejte vědět:

Co v posledních týdnech bavilo a zaujalo vás? Máme některé oblíbence společné?

2 komentáře:

  1. Za sebe se podepisuji pod řadu Ziaja, pro mě rozhodně milé překvapení a budu ji potřebovat znovu:-) No a druhá světová válka/holocaust..popravdě, já se knihám s touto tématikou vyhýbám, ano, je to bohužel smutná součást naší historie, ale nějak mi tenhle typ četby nedělá dobře..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si nejspíš pořídím žlutou řadu znovu na léto :) :D A naprosto to chápu, fakt se o tom nechce číst každému, je to občas až moc nepříjemné a traumatické..

      Vymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)