neděle 24. ledna 2021

Knižní rok 2020: TOP 10 nejlepších knih

Krásný den vám přeji!

Tak tu mám s dovolením opravdu už poslední shrnutí za loňský rok, tentokrát na chvíli opomenu kosmetický svět a podíváme se na ten knižní, který v minulém roce též hojně doprovázel můj život. Chvíli jsem přemýšlela, jakou formou to uzavřít v blogovém podání a jestli vůbec něco připravovat. V článcích se postupně v průběhu roku všechny knížky objevily, spousty byly zmíněny i v (Ne)Oblíbencích, tak aby toho nebylo moc. Ale nakonec jsem se rozhodla, že shrnutí bude fajn a může posloužit nejen vám jako inspirace, ale i mně jako čtenářský deník, abych sem mohla kdykoliv zabrousit a do seznamu se podívat. Je mi totiž jasné, že písemnou podobu seznamu se mi povede někde zašantročit. Připravila jsem si pro vás shrnutí následovně - ve videu najdete TOP 10 knih loňského roku a tady v článku kromě toho naleznete celý seznam přečtených knížek, ať to mám(e) pěkně pohromadě.


Na začátku minulého roku jsem si stanovila vcelku přísný (na mé možnosti) cíl přečíst 50 knížek. Z počátku mi to nepřišlo moc, ale v průběhu roku jsem si chvílemi říkala, že to v žádném případě nemůžu zvládnout a že jsem se asi zbláznila. Ale bojovala jsem zuby nehty, abych si dokázala, že na to mám. Něco mě pořád pohánělo a jak postupně knížky přibývaly, tím víc mě to bavilo. A světe div se, povedlo se! Celkové roční skóre v přečtených knížkách tak bylo 53 kousků. Ale to už jsem vám tu nejspíš psala, takže kousek níže najdete celý seznam.


 
Kromě názvu a autora přikládám vždy i odkaz na článek, kde jsem o knížce psala a kde najdete moje hodnocení, bližší informace i foto titulu :) Tučně jsem zvýraznila knížky, které se zařadily do Top 10, ať víte, o čem ve videu mluvím blíže. 

1. Do posledního dechu - Robert Bryndza - článek
2. Inferno - Dan Brown - článek
3. Hana - Helena Mornštajnová - článek
4. Žízeň - Jo Nesbo - článek
5. Dětské zoubky - Zoje Stage - článek
6. Neplakej - Mary Kubica - článek
7. Chladnokrevně - Robert Bryndza - článek
8. Hraj mrtvého! - Julia Haeberlin - článek
9. Harry Potter a Kámen mudrců - J. K. Rowling - článek
10. Harry Potter a tajemná komnata - J. K. Rowling - článek
11. Harry Potter a vězeň z Azkabanu - J. K. Rowling - článek
12. Harry Potter a Ohnivý pohár - J. K. Rowling - článek
13. Hádej kdo - Chris McGeorge - článek
14. Dokonalá cizinec - Reneé Knight - článek
15. Harry Potter a Fénixův řád - J. K. Rowling - článek
16. Harry Potter a Princ dvojí krve - J. K. Rowling - článek
17. Harry Potter a relikvie smrti - J. K. Rowling - článek
18. Smrtící tajnosti - Robert Bryndza - článek
19. Manželka mezi námi - G. Hendricks a S. Pekannen - článek
20. Šťastní lidé čtou a pijou kávu - A. M. Lugand - článek
21. Štastní lidé mají snadný život - A. M. Lugand - článek
22. Pan Slušňák - J. Miller a J. Feifer - článek
23. Venkovská svatba - Barbara Hannay - článek
24. Třpytivá hodina - Iona Greyová - článek
25. Dopisy, které nikdo nečetl - Iona Greyová - článek
26. Hotel v Paříží pokoj č. 1 - Emma Mars - článek
27. Hotel v Paříži pokoj č. 2 - Emma Mars - článek
28. Hotel v Paříži pokoj č. 3 - Emma Mars - článek
29. Poslední velký den - Tammy Robinson - článek
30. Sejdeme se v knihkupectví - A. Meyerson - článek
31. Zůstaň se mnou - Gayle Forman - článek
32. Temnota v něm - Alice Rayne - článek
33. Den, kdy jsem zahlídla lásku - Josie Silver - článek
34. Červený adresář - Sofie Lundberg - článek
35. Bez rozloučení - Samantha Young - článek
36. Struny lásky - Samantha Young - článek
37. Mlčící pacientka - A. Michaelides - článek
38. Davidovy hvězdy - Kristina Ohlsson - článek
39. Strach - Franck Thilliez - článek
40. Jak na sociální sítě - E. Vyhnánková + M. Losekoot - článek
41. V lese visí anděl - Samuel Björk - článek
42. Skleněný les - Cynthia Swanson - článek
43. Rembrandt: Příběh kočky - Darco Macner - článek
44. Sova - Samuel Björk - článek
45. Clona - Samuel Björk - článek
46. Čarodějnice - Camilla Läckberg - článek
47. Ta přede mnou - J. P. Delaney - článek
48. Schovej mě v dešti - Jojo Moyes - článek
49. Seznam hostů - Sanne Averbeck - článek
50. Dům krásy - Melba Escobar - článek
51. Život ve stylu Lagom - Elisabeth Carlsson - článek
52. Cesta domů - Sebastian Fitzek - článek
53. Nejúžasnější den - Kaira Rouda - článek

No a nezbývá než uzavřít definitivně loňský rok a už se věnovat tomu novému :) Letos jsem se trochu mírnila a cíl snížila, vzhledem k nástupu na úvazek, bude na čtení asi mnohem méně času a energie, takže jsem si dala za cíl o deset kousků méně, takže 40. Ale kdyby zase vyšlo těch padesát, tak se samozřejmě zlobit nebudu :D 

Jak jste na tom vy? Dáváte si v novém roce nějaké cíle? Ať už knižní nebo jakékoliv jiné? Jste schopni si nějaké splnit nebo na to v průběhu roku zapomenete? 

8 komentářů:

  1. Z Tvé top 10ky jsem četla jen dvě, teď se snažím vybavit kolik knih jsem mohla za loňský rok přečíst já, ale nikdy jsem nečetla tak málo jak poslední půl rok, chybí čas. Ale mám doma samé zajímavé tituly, spoustu dalších na wishlistu, ten čas si udělat musím, je to i forma relaxu:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba letošní rok bude čtení přát víc! :)

      Vymazat
  2. Wau. Úprimne som ohromená. 53 knižiek za rok je vážne veľké číslo. Celkom dosť si ma inšpirovala aby som sa plne vrhla do tej svojej výzvy, ktorá je ale o dosť miernejšia a chcela by som prečítať aspoň jednu knižku. Úprimne ti ďakujem za motiváciu.
    xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  3. 53 je krásné číslo, ať se nám daří i letos :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  4. Taky ráda čtu. Spoustu knih ze tvého seznamu jsem četla. Cíle si nedávám a teď se jdu podívat na knihy, které mi nic neříkají. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)