neděle 12. května 2019

Gastrochvíle III:

Krásný den vám přeji!

Je to sotva pár týdnů, co se tu objevilo jídlo. Vzpomínáte? A to jsem ten předchozí článek dávala dohromady víc jak půl roku.. No a teď jsem se ani nenadála a mám tu pokračování. Říkáte si, co se to se mnou děje?! To víte, už víc jak měsíc jsem doma a to ze mě dělá hospodyňku a kuchtičku :D Navíc jsem objevila pár skvělých stránek s dobrotama a chystala jsem dobroty i pro okolí, takže pokračování na sebe nenechalo dlouho čekat.. Jo a občas si i někam na baštu zajdu, takže úplně na konci článku pak najdete i další tipy na skvělá místa.. a to nejen v Pardubicích :)


No tak jdeme mrknout na ty delikatesy a umělecká díla! :D Stále v mé kuchyni trvá polévková sezóna, to znamená, že není týdne, aby nějaký ten velký hrnec nenaplnily litry polévky.. Moc nových jsem nezkoušela, ale spíš se snažím vyšperkovat ty zajeté.


Třeba čočkovou jsem vytunila do takové podoby, že mi manžel řekl, že je lepší než od maminky a babičky. A to jistě uznáte, že je ta největší pocta, jakou chcete a můžete slyšet! :D No a že pětilitrový hrnec zmizel během pouhého jednoho dne ve dvou lidech, to je důkaz.


Občas hustou polévku vystřídám za vývar. No v mém případě není o nic méně hustší, protože já prostě potřebuji, aby mi toho v polévce plavalo co nejvíc :D Tady jednoduchý vývar z kuřecího, se zeleninou a rozpuštěným vajíčkem. Tenhle typ polévky dělám dnes a denně a když ji správně ochutím, užrala bych se jí :)


Další jídlo, které bych mohla jíst doopravdy na kila, je špenát. Je to u mne celkem paradox, protože 25 let svého života jsem špenát nejedla a to v jakékoliv podobě! Od školky jsem ho bytostně nesnášela a vše se zlomilo až někdy předloni, kdy jsem ochutnala parádně dochucené gnocchi se špenátem u své kamarádky. Od té doby jsem ho sem tam dělala také se smetanou a noky, ale teď, co jsem těhotná už i na ty noky kašlu a jím ho prostě samotný! :D Co vidíte na fotce, je listový špenát osmahnutý s cibulkou a česnekem a povařený se smetanou. To je vám takové žrádlo, že k tomu fakt nic víc nepotřebuji a dělám si ho takhle samostatně minimálně jednou týdně. Malej to má rád :D Tady jsem si dělala jednu porci k obědu a přihodila k tomu aspoň vejce, ať to vypadá aspoň trochu jako normální oběd :D


Po čem bych se taky utloukla jsou brambory. Ty já teda mohla vždycky, ale teď jsem naprosto závislá na bramborové kaši a šťouchaných bramborech :D Dokážu to jíst také na kila a samotné, bez masa.. Tady jsem k tomu teda prdla aspoň uzené, aby neremcala drahá  polovička.. Ta s mými chutěmi tak úplně nesympatizuje a samotným špenátem či šťouchaným bramborem ho asi úplně nepotěším :D


Novinkou, co jsem zkoušela sama doma nedávno, je masová směs s arašídy alá "čína". Masovky dělám už roky a je to to nejrychlejší a nejvděčnější jídlo, ale buráky jsem se vždycky tak nějak zdráhala přidávat a přitom to byla fakt chyba, je to obrovská bašta! Takže od té doby už takových masovek bylo několik :D Taky co má člověk pořád vymýšlet, když je doma, že jo!


To vymýšlení jídel je kapitola sama pro sebe.. Občas už mi mozek fakt nefunguje, takže si lámu hlavu celkem dlouho. Nedávno mne proto napadlo zkusit upravit i obyčejné boloňské špagety, ať máme trochu změnu. Z mletého masa jsem připravila masové kuličky, povařila společně s protlakem a dalšími surovinami a celé to potom včetně špaget hodila do pekáčku zapéct na půl hoďky. Navrch sýr a byla z toho fakt chutná bomba! Doporučuji zkusit :)


No a když už opravdu dojdou nápady, jdu na profil na IG u Moniky, kde najdu inspiraci vždy. Paní Monika navíc vše připravuje v lowcarb verzi, což mne sice nijak netankuje, ale ty jídla jsou i tak velmi chutná a nebo se dají snadno poupravit na nelowcarb verzi. Dvě chuťovky už jsou u nás zajeté a patří mezi oblíbené nejen u mne, ale i u manžela. Jedním z nich je tahle brokolicová roláda. Je to tak strašně dobré a přitom tak extrémně jednoduché, že byste tomu ani nevěřili :) Připravovala jsem ji i pro kolegyně a měla i v práci ohromný úspěch, takže hledáte-li nějaký nápad, jak zpracovat brokolici, tak tohle je fajn. Navíc je roláda jedlá jak za tepla, tak za studena, takže super třeba i na pohoštění návštěvy nebo na nějakou párty ;)



Druhou dobrůtkou, která se u nás zavedla jako stálice, je domácí pribiňák. Ten se skrývá pod touhle čokoládovou peřinkou :) Samozřejmě je na vás, zda si to uděláte jako dezert s čokoládou či ovocem nebo sníte samostatně. Já už ho dělala na všechny možné způsoby a nikdy u nás nevydržel déle než do druhého dne :) A v podstatě kromě zdobení k tomu stačí smetana a tvaroh ;)


Dalším vyzkoušeným receptem z Moničina profilu byl tenhle nefotogenický tvarohovo-jablečný koláč. Opět velmi rychlá a jednoduchá příprava z pár surovin. Ale moc chutné, ač to vypadá na fotce jakkoliv :D 


A zkoušeli jsme i "rychlopizzu", kde k základu potřebujete dvě suroviny a navrch si naprskáte cokoliv doma najdete.. A výsledek? Dobrota, která zmizela během pěti minut :)


Ještě před Velikonocemi mě popadla strašná chuť na vajíčkovou pomazánku. A když mě popadne chuť, znamená to, že stejné jídlo dokážu jíst i několik dní v kuse :D Takže jsem si snad týden dělala každý večer jenom tuhle dobrotu. Dávám jednu mrkev, cibulku nebo kousek pórku, čtyři vajíčka, lžíci hořčice, bílého jogurtu a majolky, okořením, osolím a už jen dlabu :) Rychlé a přitom tak strašně dobré!


No a tohle určitě znáte.. Rychlý nepečený dort je taková klasika. Pokud doma najdete piškoty, čerstvé ovoce (nebo i konzervované) a tvaroh se smetanou, tak není co řešit. Rychlé a navíc dobré. U nás vždycky zmizí za půl dne :D



A tady dva moje úplně první počiny alá cukrářky :D První muffiny a první cupcaky. Pekla jsem kolegyňkám do práce a jelikož zmizely, tak snad i chutnaly. I když po estetické stránce je toho ještě hodně co k dohánění.


A abych vám neukazovala jenom svoje podivné výtvory, tak tady i pár fotek gastro zážitků z různých míst a tím i tipů, kde se dobře nabaštit. Díky ségře jsme s M. objevili skvělý fast food Faency Fries. Možná také znáte, protože pobočky naleznete po celé ČR. My jsme tam byli poprvé zrovna na jejich akci meníčka burgeru s hranolkami a řeknu vám, že tak skvělej burger jsem snad ještě neměla! Ještě druhý den se mi na něho sbíhaly sliny a dost mě mrzí, že podobné akce jsou nárazově jen párkrát do roka. Já bych tam na ten burger byla schopná chodit každý týden! Jinak FF se vyznačuje tím, že v jejich běžném sortimentu seženete víceméně pouze hranolky, které upravují dle vlastního receptu a prodávají je s vlastními dipy. I ty hranolky samozřejmě byly naprosto famózní a já se přiznám, že jsem tam od té doby na nich zase byla (:D), ale ten burger byl fakt nezapomenutelný! Takže si hlídejte jejich sociální sítě a jakmile narazíte na tohle menu, neváhejte ani minutu! ;)



Pokud jste z Prahy a rádi si dáte zmrzku, tak jistě znáte zmrzlinárnu Créme de la Créme. Já jsem při poslední návštěvě matky měst zavítala s nejmilejší Stáňou do jejich Zmrzlinového salonu na Národní a kromě zmrzliny, jsem ochutnávala i jejich snídaňové menu, které si můžete dát během celého dne! :) Protože jsem do Prahy přijela vyhládlá, dala jsem si prvně opečené tousty s vejci a lososem a po chvíli jsem do sebe nacpala ještě palačinku s nutellou. No a při odchodu jsme si dopřály i tu slavnou (a výbornou) zmrzku. Poprvé jsem ochutnala levandulovou a řeknu vám, že bych ji mohla klidně furt, takže budete-li mít cestu, určitě zajděte!


No a podle posledních fotek poznáte, na čem dalším ještě ujíždím.. :D Za celý život jsem nesnědla tolik palačinek jako za posledních pár týdnů. Nikdy jsem je vyloženě nevyhledávala a teď jsou palačinky to první, co v menu všech kaváren a restaurací hledám. Kromě těch "pražských" jsem už stihla vyzkoušet i palačinky s nutellou a ovocem tady u nás v Galerie Cafe Park, kde jsem dostala tuhle obrovskou hromadu. No měla jsem s tou porcí vážně co dělat! :)


A naposledy jsme se ségrou zavítaly na kávičku a ochutnávku do Férové palačinkárny, kterou najdete nejen v Pardubicích, ale také v Hradci Králové. A řeknu vám, že jestli některé palačinky stojí za hřích, tak jsou to právě tyhle! Nikdy, ale opravdu nikdy, jsem neochutnala lepší! Jak můžete vidět na fotce, tak já si objednala opět s nutellou a ani jsem ji nestihla zachovat na fotku vcelku :D Ale daleko větší pecka byla ta ségřina varianta, které se tímto omlouvám, že jsem ji půlku sežrala. Ale to bylo neskutečné nebe v hubě. Jinak se to pojmenovat nedá. Dala si variantu palačinky se zmrzlinou a horkými malinami a... to mluví za vše. Opravdu něco tak božského jsem nikdy nejedla. Takže jestli můžu doporučit jedno jediné místo, kam na palačinky zajít, tak určitě sem! Mají vlastní domácí těsto, spoustu sladkých i slaných variant, že si vybere opravdu každý. O tom obrovském a výborném kafi (jako takhle výborné a silné latte jsem snad ještě nikde nepotkala!) a o příjemných cenách ani nemluvím. Kdybych hodnotila, tak dávám 10 z 10 bodů. A jenom jak o tom píšu, sbíhají se mi sliny, takže už vím, kam zase zítra zamířím.. 

Tak a to by pro tentokrát zase stačilo. Nálož jídla pořádná, na půlku z toho jsem zas dostala chuť, takže ji jdu něčím zahnat :D 

A vy mi dolů do komentářů klidně napište tip na nějakou dobrotu, kterou bych si měla zkusit ukuchtit nebo místo, kam (tady v okolí) zajít.. A jak jste na tom vlastně s palačinkama vy? Jakou variantu máte nejraději? 

16 komentářů:

  1. Tolik dobrot, až jsem dostala hlad a chuť na nějaký tvarohový koláč. Dříve jsem špenát také nejedla, dokud jsem neochutnala gnocchi :D A arašídy v číně jsou výborné.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojky,
    super článek, ještě že u toho vařím, jinak bych asi udělala nálet na ledničku:-) Ta mrkev do vajíčkové pomazánky mě nikdy nenapadla, to budu muset vyzkoušet. Já jsem taky dřív nebyla polévková, ale v poslední době je miluji a jím i ty, kterých se dřív ani nedotkla. Recept na tu roládu budu muset omrknout, protože to by se mohlo líbit mamce:-) Jinak za mě gastro články rozhodně ano!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani, mockrát děkuji! Budu se tedy snažit psát je častěji :) Jinak ta mrkev tu pomazánku trochu zjemní a je taková vláčnější, chutnější.. Já ji tam dřív taky nedávala, ale teď už ji zas nedělám bez ní :D Roládu omrkni, je fakt jednoduchá (těsto je jenom brokolice + mozzarella + vejce + česnek + dochutit) a navrch se dá šunka, sýr a je v podstatě hotovo.. Jednoduché, ale výborné! :)

      Vymazat
  3. Jsem chvilku po obědě a když vidím Tvoje dobroty, tak mně tečou sliny:-D Přesně, hustá polévka, kdepak nějaké vodové cosi, kde sem tam něco plave, já mám ráda, když v polévce stojí lžíce, obrazně řečeno, pořádně hustá bramboračka, zelňačka, atd, to je moje:-)
    Domácího pribiňáka jsem teď poprvé zkoušela, stydím se, ale v podstatě jsem ho sežrala sama, na chlapa, až přišel z práce už nezbylo:-D A palačinky? Závislost, miluji je od dětství:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale, takové gastrozážitky to zase nejsou! :D Jinak proto si nikdy nedávám polévky někde venku, to je většinou jen samá voda, minimum "hustoty", radši si udělám doma pořádnou sama :) Jinak pribiňák je super, taky se jím vždycky přejím :D

      Vymazat
  4. Mňam!
    Jinak já palačinky klasika, pouze marmeláda/jam a zakroutit, nic víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doma si je dělám taky takhle jednoduše :) Občas ještě místo marmelády prdnu tu nutellu :D

      Vymazat
  5. Same dobroty, ja tiež mam rada husté polievky a hlavne vyvary

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem dřív vývary nevyhledávala a teď bych se po nich utloukla :)

      Vymazat
  6. No není to nic extra, ale některý jídla bych si teď klidně dala taky :D Jinak polévek se neboj! Já jsem se jich hrozný roky bála, myslela jsem si, že je nezvládnu a přišlo mi to jako vysoký level a ve výsledku fakt není nic jednoduššího než polévka! :D Fakt stačí vše jen povařit do měkka a ochutit :) případně zahustit, pokud je to třeba čočkovka, hrachovka, atd, ale to si ulehčuji tím, že tam místo jíšky dávám krupici :) :D Jediný co, tak že to chvíli trvá, většinou to je tak hoďka než se to povaří.. :-/ Zase se to ale nemusí úplně striktně hlídat :D Já na to jednou zapomněla snad půl hodiny a dobrý, kromě vyvařený vody žádný karambol :D

    OdpovědětVymazat
  7. Paní Moniku taky sleduju, má fakt super recepty :-)
    Všechno v článku vypadá kráásně, Klári :-P Můžu si tě půjčit domů? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Monika má super jednoduché a dobré recepty, jen nevím co se stalo, dneska mi její příspěvky zmizely :-/ A jasně, zeptám se M., jestli mě na chvíli půjčí.. :D Myslím, že na pár dní by neprotestoval ;) :D

      Vymazat
    2. Hihi :-D Teď na to koukám taky... nemůžu vůbec najít její profil :-(

      Vymazat
    3. Achjo, to mě fakt mrzí, protože tohle byl fakt TOP profil.. Fakt jsem se jím hodně inspirovala, i když lowcarb mě absolutně nezajímá a to už je co říct :D :)

      Vymazat
  8. A teď mám hlad :D

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)