pondělí 25. února 2019

Gastro chvíle II.: Klára vaří a hlavně baští..

Krásný den vám přeji!

Jelikož se ze mě stává bydlenka domácí, chtěla jsem vám po hoooodně dlouhé době sepsat článek týkající se jídla. Víte proč? Jídlo se totiž stalo mojí (ještě větší) vášní. Copak jídlo, to já milovala vždycky, ale překvapivě mě teď strašně baví i vaření! A proto bych se chtěla o tu radost podělit i s vámi, tady na blogu. Na sociálních sítích už jsem většinu těch dnešních "pokrmů" asi měla, ale dám to sem všechno dokupy. A až nebudu jednou vědět, co mám vařit, tak se sem kouknu a třeba si zase vzpomenu :D


V žádném případě se nejedná o nějaké vysoké gastro. To u mě asi úplně nečekejte. Naopak to jsou všechno velmi rychlé, snadné a levné pokrmy z běžně dostupných surovin v našich obchodech. Já totiž upřímně nemám ráda a dokáže mě naštvat, když se mi líbí nějaké jídlo/recept a pak zjistím, že půlku věcí běžně v obchoďáku prostě neseženu :D

Poslední měsíce jsem si zamilovala zejména polévky. Takže těch tu dnes bude fakt hodně. A asi jimi i začneme. Jako malá jsem polévky nechtěla a vlastně až donedávna jsem je nevyhledávala. Sem tam jsem si ji dala ráda, když byla příležitost. Třeba polévky od babiček, to byla mňamka! Ale jinak jsem je nikdy nutně mít nemusela. Až teď! A představte si, že si je teď vařím skoro denně! Klidně mi do komentářů dejte tipy na vaše oblíbené polévky, protože mi nějak dochází nápady :D


Jednou z úplně prvních polévek byla dršťková z hlívy a byla to jedna z nejlepších, jaká se mi dosud povedla! Neskutečná mňamka, takže rozhodně doporučuji zkusit!


Klasikou jsou u mne brokolicová a květáková. Tohle je tuším květáková :D Ty já můžu, jejich příprava je jednoduchá a poměrně rychlá a je to dobrota. Jak můžete vidět, tak zásadně polévky nemixuju, mám totiž ráda, když tam jsou pořádné kusy zeleniny (a masa) :D


Ovšem naprosto největší TOP a mým majstrštykem je zelňačka. Jako že fakt nejsem žádná kuchta a možná tak půlka z vás by moje výtvory nejedla, ale v zelňačce si věřím :D Poprvé jsem ji zkoušela někdy na konci roku a od té doby jsem ji vařila už 4x, tak moc mi zachutnala. A to fakt nedělám té polévky litr jo.. Jo a taky ji jím sama, M. ji nesnáší, takže celý hrnec je pro mě! :D


No a druhou nejčastější hned po zelňačce jsou jednoduché zeleninové "vývarovky". Baví mě na nich to, že všechno naházím do hrnce, nechám hoďku vařit, pak přihodím maso/kapání nebo nějaké nudle/noky a je to. Jak vidíte, opravdu mám ráda husté polévky!


A mojí nejnovější láskou je pórková. Už jsem ji taky měla snad třikrát. Opět taková jednoduchost, že je až hanba to tady vůbec zmiňovat. Do hodiny je hotová a skvěle chutná.


Jestli ale miluji něco ještě víc než polévky, jsou to těstoviny. Ty teda můžu už odmalička, ale v poslední době je to extrém, kdy jsem schopná dělat je denně! Fakt jsem se jich ještě nepřejedla. Ať jde o špagety, čínské nudle nebo třeba penne či kolínka. Sežeru je všechny! Dejte mi je s masovou směsí, omáčkou nebo třeba i jenom kečupem a sýrem, já se po nich utluču. Tady můžete vidět čínské nudle s kuřecím masem a zeleninou. To je taková moje klasická rychlovka, když nevím co vařit.


Další mojí oblíbenou rychlovkou jsou penne s nějakou masovou směsí. U mě vede určitě kuřecí se žampiony na smetaně, ale to nedělám kvůli M. tak často, jak bych chtěla, protože žampiony se mu úplně nezamlouvají :D


A poslední dobou jsou hodně oblíbenou rychlovkou i špagety Carbonara. Je to tak rychlý, že není co řešit a proto si je dělám často s sebou do práce. No a kromě toho, že jsou rychlé, tak jsou i mega dobré, samozřejmě. Zvládne je každý, takže kdyby je náhodou někdo neznal, tak neváhejte! ;)


A teď dvě podivnosti, které určitě souvisí s mým současným stavem :D Ujíždím na rybách! Jak jsem ryby nikdy nevyhledávala, tak teď bych je jedla taky pořád. Ať je to treska, losos nebo pangas, který je zrovna na fotce (nojo, vím že se o něm hodně spekuluje jako o nezdravé rybě). Zbaštím všechny :D 


Největší podivností však je tahle věc. Takhle to asi nepoznáte, ale je to hradecká pomazánka. Možná si říkáte, co je na tom podivného. Ale já donedávna tuhle pomazánku bytostně nesnášela :D Fakt. Když ji někdo koupil nebo udělal, tak nehrozilo, že bych si ji dala. A teď jsem si ji sama dobrovolně připravila. A jak mi šmakovala! Během jednoho večera jsem ji slupla a ještě jsem si mlaskala. Achjo, to těhotenství je vážně divný stav :D


A tady pár pokrmů nakonec, které nepochází z mojí dílny. Takže tak trochu chlubení cizím peřím. Tuhle parádní svíčkovou s hovězím a knedlem má na svědomí můj muž. Omáčková nejsem a to mi zůstalo i teď, ale když přede mě někdo postaví vlastnoručně vyrobenou svíčkovou, tak jako fakt nepohrdnu. Zase jsem si mlaskala, to je asi jasný :D Jak já ráda tvořím jednoduchá a rychlá jídla s těstovinou, rýží, brambory, tak můj muž je expert na omáčky, kterých já se upřímně děsím a doteď ještě nejsem ve fázi je sama zkoušet kuchtit.. Jemu to ale jde, takže se skvěle doplňujeme a já je vlastně ani umět nemusím, že jo. Jak jste na tom s omáčkami vy? 


A úplně na závěr tip na vcelku dobrá hotová jídla pro ty, kteří buď neoplývají kuchařským uměním a nebo nemají tolik času, aby ho trávili v kuchyni nebo potřebují či chtějí nějaké hotovky s sebou někam na cesty. Expres Menu připravuje trvanlivá, balená jídla bez konzervantů, která stačí ohřát. A hlavně fakt chutnají normálně a ne jako polotovary z pytlíku. 


Nejvíc mi chutnalo vepřové s mrkví a brambory. Ač to na tom talíři vypadá jako kejda, tak jsem si na tom opravdu pošmákla. Dokonce mi to holky v práci chválily, protože to provonělo celou kuchyňku :)


Milým překvapením bylo i kuře na paprice. Tenhle pokrm zrovna nevyhledávám, ale omáčka byla dobře ochucená a s rýží to byla mňamka. Balení je pro dva, takže jsme se z toho najedli i s M., stačilo k tomu uvařit rýži, která nebyla součástí pokrmu. Co mi naopak vůbec nechutnalo a nemám to bohužel ani vyfocené, je krůtí. To mi teda nejelo absolutně vůbec. Z toho mi bylo doslova špatně. Ale je fakt, že krůtí maso celkově moc nevyhledávám. Gulášovou polévku jsem pak ochutnat ani nestihla. M. si ji udělal jednoho dne k obědu a jelikož jsem na ni v tu dobu vůbec neměla chuť, tak ji zbaštil sám. Okomentoval ji slovy, že byla dobrá, ale jeho maminka umí lepší :D Tak jako nevím, jestli si zrovna z tohoto hodnocení něco odnesete.. 


A nakonec dva tipy na skvělé restaurace v Pardubicích. Poslední měsíce nikam moc nechodíme, ale na podzim jsme chodili baštit ven celkem často. Moc jsme si oblíbila Burgrárnu, kde mají cenově přijatelné a hlavně naprosto výborné burgery. Mňam. Jenom tu fotku vidím a dala bych si zas! :D


Moje nejoblíbenější restaurace jsou však mexické, které tu máme rovnou dvě - La Cabaňu, kam chodíme velmi často a zrovna minulý týden jsme si tam zase s M. zašli a pak Haciendu Ranchero, kterou jsem objevila celkem nedávno. Obě si jsou hodně podobné a to jak interiérem, pokrmy i cenami. Fotka pochází z Haciendy, ale z Cabani už jsem jich na Instagramu ukazovala spoustu, takže ji většina z vás už taky ode mě zná :D No jednoduše pecka! Miluji Enchiladu, Empanadu i Flautas. Těhlech dobrot bych se užrala :) a přála bych si jednou umět takové dobroty připravovat sama :D Pokud budete někdy v Pardubicích, tak jsou tohle stoprocentně místa, která co se jídla týče, nesmíte minout! 

Tak a to je pro dnešek z gastro okénka vše :D

Dejte mi dolů do komentáře vědět, jakou přílohu máte nejraději a jakou světovou kuchyni máte rádi?

*Expres Menu pokrmy mi byly zaslané v rámci barterové spolupráce

8 komentářů:

  1. Jednoduchá jídla jsou nej, já na vaření nemám moc času, takže když už vařím, tak také ryhlovky. Těstoviny bych mohla pořád, carbonara jsem dělala prvně a mňam. Polévku si dám ráda, ale zas se z toho moc nenajím, ale stejně jako ty preferuji hodně husté.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teď budu mít času habaděj, ale i tak upřednostňuji rychlovky před několikahodinovým vyvářením :D Jinak carbonary jsou super jednoduché a super dobré! Dřív jsem ujížděla spíš na bolognese, teď na nich :D A polívky dělám husté právě proto, abych se jich najedla. Většinou si dám buď misku a pak druhé jídlo a nebo dvě misky bez druhého a na čas mi to stačí :D

      Vymazat
  2. Taky mám ráda rychlé jídla, ale svíčkovou miluji. Taky ji neumím a bohužel ani manžel, tak vždycky využiju maminku a při návštěvě nám ji vždycky uvaří. Jinak mám ještě ráda těstoviny a různé druhy sýrů. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na svíčkovou taky využívám mamku (nebo i tchýni či babičky :D), ale teď když už ji umí i M., tak to má jasný :D Jinak sýry? Taky zbožňuji! ♥

      Vymazat
  3. No teda, dala bych si všechno. Polévky mám velmi ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na nich teď ujíždím a doufám, že mi to zůstane, je to rychlý, dobrý a levný :D

      Vymazat
  4. Já omáčky vařím hodně, můj muž je miluje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já už se jich musím přestat bát a musím se do nich pustit :D

      Vymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)