neděle 22. ledna 2023

Nejlepší knihy za rok 2022

Ahojte!

Tak vám přináším opravdu už úplně poslední knižní shrnutí za loňský rok! Ale o video o knížkách byl celkem zájem a když byla příležitost natáčet, nemohla jsem si to nechat ujít, takže vám přináším Nejlepší knihy 2022




Musím říct, že i přes přečtenou stovku bylo celkem náročné vybrat deset knih, které opravdu stály za to. Tak nějak se ten rok nesl spíše v průměrných titulech, ale nakonec se zdařilo a těch deset úlovků, jsem dohromady dala. Takže... 


Hned začátkem loňského roku (a stejně to dělám i letos) jsem se pustila do knížek, které mi tu ležely nejdéle. A paradoxně, ač se mi do nich nechtělo, objevila jsem mezi nimi poklady. Prvním z nich byla autorka Jodi Picoult, která mne dostala hned prvním titulem, který jsem od ní přečetla. Velké maličkosti jsou opravdu poutavě napsané a zároveň se zabývají náročným sociálním tématem - rasismem. Autorka umí neskutečně podat složitá témata, takže doporučuji prozkoumat její tvorbu. Stejně tak zajímavě umí těžké životní situace podávat i autorka Sinéad Moriarty. Opět píše těžké životní příběhy a osudy, že vám slza ukápne, jako to bylo u knížky Sedm dopisů z lásky. Kriminálky tu mají zastoupení v mém oblíbeném autorovi Jo Nesboovi, od kterého jsem konečně dočetla Nůž. Že miluji Harryho Holea víte, ale do Nože se mi moc nechtělo, protože Policie a Žízeň mě úplně nebraly. Tady je to však zase všechno jinak! Ten konec byl naprosto nečekaný, takhle překvapit mne umí jen Nesbo :D Dále tu mám Sběratele kostí od Jefferyho Deavera, který také stojí za bližší prozkoumání a přečtení. Knížku jsem si chtěla přečíst hlavně kvůli lásce ke stejnojmennému filmu a zklamání se rozhodně nekonalo! Bylo to napínavé i přes to, že znám konec :D Navíc jsem se dostala mnohem blíže hlavním hrdinům, takže se určitě pustím i do dalších knížek ze série s Lincolnem Rhymem. Nechybí ani thriller Žena v okně od A.J. Finn, která je také napínavá od začátku do konce a zkouknout můžete též i film, který v sobě ale tolik napětí jako knížka neukrývá, takže doporučuji prve přečíst :) A stejný případ je i Bird Box od Joshe Malermana, kde jsem také věděla díky filmu do čeho jdu, ale knížka naprosto předčila má očekávání. I když jsem znala konec, prožívala jsem příběh s Malorie. Určitě si musím přečíst i pokračování. Velmi napínavá a zajímavá je i Chůva od Gilly McMillanové. Četla jsem od ní už i další knížky, ale tahle je naprosto TOP! Jediná knížka, která ode mne získala pět hvězdiček, je román Pro tvoje dobro. Z té knížky mám doslova husí kůži. Je milá a zároveň tak neskutečně smutná, že vůbec nemám ponětí, jak vám ji popsat, takže vám řeknu jediné - přečtěte si ji! Mám-li doporučit romanticko-erotické čtení, které je neskutečně jiskřivé, tak popadněte sérii od J.T. Geissinger. Toužím po tobě/Hořím pro tebe/Taju pro tebe je jedna lepší než druhá a já jsem lepší tituly v kategorii ženských románů snad ještě nečetla. Poslední do desítky pak patří Mona Kasten a její romantické série. Ať už Maxton Hall (Zachraň mě/se/nás) nebo Znovu jsou příjemné na čtení. Jsou sice takové jednotvárné, ale.. prostě se dobře čtou a vždycky si u nich hezky odpočinu :)

Tak a tím uzavíráme rok a vzhůru do toho nového! 

Jaké knížky bavily minulý rok nejvíce vás?

4 komentáře:

  1. Mona Kasten byla za mě také top :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čte se prostě dobře a je to příjemné, nenáročné počteníčko :) :D

      Vymazat
  2. Vybavuji si Ženu v okně a Sběratele kostí, asi se mi líbily, ale popravdě, já za chvíli zapomenu o čem ty knihy vlastně byly:-D Loňský rok jsem měla štěstí spíš na knihy, co mě zase tak moc nebavily, těch knížek co mě bavily byla rozhodně menšina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to jsme na tom podobně :) Já taky vždy zapomenu, o čem byly, když to není vyloženě knížka, co mne zaujme (to tedy tahle desítka splňuje :D).. A vloni to byl samý průměr.. :D

      Vymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)