čtvrtek 25. února 2021

Vypáleno XIX.

Krásný den vám přeji!

Venku se nám sice pomalu otepluje, ale moje pálící sezóna je stále v plném proudu, proto dnes přináším další nálož voňavých záležitostí ve Vypálenu. Samé svíčky a vosky, které jsem v maximální míře eliminovala. Rozhodla jsem se vypálit i svíčky, které mi tu zdobí interiér už několik let a všechny vosky, včetně těch nejoblíbenějších, které jsem si tu dlouho škudlila. Takže dnes opět pořádná nálož. Pojďme na to!



Začala bych asi svíčkou, kterou jsem dostala dva a půl roku zpátky ke svatbě a to malou Wedding Day od Yankee Candle. Protože svatební den byl jeden velký kolotoč, tak nějaké pálení svíčky šlo mimo, vystavila jsem si ji, aby mi tento den připomínala. Ale zase mi bylo líto, aby mi tu vyvoněla, tak jsem se rozhodla ji teďka vypálit. Tématicky jsem ji zapálila na šesté výročí vztahu :D Malé svíčky YC bývají povětšinou slabší a dosud žádná, kterou jsem vyzkoušela, nijak výrazně nedokázala provonět, proto jsem nečekala zázraky. ALE tahle maličká překvapila! Intenzita totiž byla dostatečná, aby provoněla celou místnost. Vůně je navíc krásně jemná, je to něco mezi květinovou vůní a takovou tou jemnou "čistou" až pudrovou. No užila jsem si ji na maximum a pro mne byla příjemným překvapením.


Velmi příjemnou záležitostí byla i svíčka Black Universe od značky Home Aroma, kterou seženete na e-shopu Drogerie ZDE. Tahle svíčka má krásný zevnějšek, takže ideální i jako dekorace, proto si budu skleničku nechávat. Špatná ale nebyla ani svíčka samotná, která měla dva knoty, díky čemuž se rychle a snadno rozvoní a ubývá naprosto rovnoměrně. Vůně je poměrně silná, byla cítit nejen v obýváku, ale i přilehlé chodbě. Tedy musí vám vonět jasmín, protože tohle je čistá vůně jasmínu. To není pro každého, takže je potřeba to zvážit. Za mě ale moc povedená svíčka, která nestojí jmění, ale dokáže zpříjemnit chvilky chladného večera.


Jedním z vosků, který jsem si dlouho škudlila a pořád mi nepřišla dobrá chvíle ho použít, je Egyptský jantar od Janky. To je fakt krásná, jemná a přesto taková smyslná a svůdná vůně. Je příjemně teplá a hřejivá a já jsem si ji neskutečně užívala. Vosky od Janky jsou na malé kostičky, takže si můžete přidávat dle potřeby. Já většinou přihazovala postupně třeba po dvou či třech kostičkách, abych udržela intenzitu, ale zase to zbytečně nepřehnala. Je dokonale intenzivní, ale nezpůsobuje bolehlav a vydrží vonět opravdu dlouho. Celé balení (20 g) bylo na více než deset svíček, což je prostě paráda. Tuhle vůni bych brala klidně znovu!


Hodně se mi líbila i vůně Černé opium od Marty. Parfémové vůně má Marta opravdu povedené, tahle je inspirována vůní Black Opium od YSL, takže pokud máte rádi tento parfém, tohle byste neměli minout! Ta podoba je totiž neuvěřitelná! Vosk je možná o chlup sladší než samotný parfém, ale jakmile ji ucítíte, hned víte, o co se jedná :) Navíc vosk i nádherně vypadá, až mi bylo líto ho pálit. Kromě toho, že je vůně krásná, je i intenzivní. Provoní celý byt, aniž by byla nepříjemně vlezlá. Navíc i poměrně dlouho vydrží. Tenhle jsem doma určitě neměla naposledy!


Co mi ale úplně vůní nesedlo byl Zelený čaj a jasmín. Za studena mi přišla vůně celkem zajímavá, taková jemná, příjemně svěží až lehce pudrová. Ovšem za tepla, poté, co se rozlinula, mi to přišlo děsně nepříjemný. Já v tom cítila "vůni" přepáleného vosku, lehce mě to až štípalo v nose a vůbec jsem si to neužívala. Vydržela jsem každé kolečko dvě svíčky, ale pak jsem to klidila z cesty.


Příjemným překvapením pro změnu byla vůně Hřejivý hyacint. Jak nejsem na květinové vůně, tak tahle se mi hodně líbila. Je to jemná a nevtíravá květinovka, která příjemně zahřeje a provoní pokoj. Co kytička, to dvě svíčky, takže i docela dlouho jsem si ji užívala. Za mě moc příjemné.



A když už jsem byla na té fialové vlně, sáhla jsem po jednom z posledních vosků Yankee Candle, tentokrát Levandule a vanilka. Strašně jsem se na ní těšila, protože levandule i vanilka, jsou moje oblíbené vůně/ingredience. A dohromady? Boží! Levandule byla vanilkou zjemněná a díky tomu byla vůně sladší. Ale fakt krásná! Jenomže bohužel byla i dost slabá. Vosk voněl ve slabší až střední intenzitě a vůně poměrně rychle vyprchala, což mě v tomto případě mrzelo..



A v podstatě ten samý případ jako vosk výše, byl i tento ve vůni Jahodová zmrzlina od Heart & Home. To je tak krásná vůně! Představte si točenou smetanovou jahodovou zmrzlinu.. to je přesně ono! Úplně se mi sbíhaly sliny, mňam! Po rozehřátí byla vůně úplně dokonale intenzivní a jahodová zmrzka nám provoněla celý obývák i přilehlou chodbu. Nebyla nijak vlezlá a já si ji strašně vychutnávala. Jenže bohužel vydržela neskutečně krátkou dobu. Už ke konci první svíčky nebylo cítit téměř nic a celý vosk zvládl sotva čtyři.. Škoda, to je u vosků H&H nezvykle málo. Otázkou je, zda nemohl být vosk už trochu vyvoněný, protože je přeci jenom sójový a já jsem ho tu skladovala víc jak dva roky.. Asi nezbývá než ho zkusit znovu :D
 



Prvním vyzkoušeným voskem z mé první objednávky u Kouzelné víly byl tenhle rozkošňák, nesoucí název Ty a já. Najdete snad vhodnější vůni na Valentýna? Asi těžko. Já si ji tedy užívala nejen na Valentýna, ale po celý týden. Tak dlouho totiž tahle vůně bez potíží vydrží! Je to velmi nevšední vůně, kde je skloubena smyslnost a trochu síla parfému se svěžestí. V závěru se projeví naplno vůně kokosu. Opravdu zajímavá a neobvyklá kombinace, která se mi však líbila, dohromady totiž dala takovou tu sladkou "zaláskovanou" vůni. Vůně je navíc neskutečně intenzivní (dávala jsem po čtvrtkách), velmi rychle po rozpálení provoní, ale aniž by byla nepříjemně vlezlá. Zůstává být cítit ve vzduchu i po sfouknutí svíčky, což je také pecka. A jak jsem říkala, voněla jsem tu s ní snad skoro týden a to pálím většinou vážně od rána do večera, takže těchto 20 g vosku je skvělá investice! :)




Poslední kousek z dnešní desítky je tu tenhle bombastický kousek od Marty a to velmi chutná vůně Tvarohový koláč. Je to kombinace tvarohu, buchty-piškotu a vanilky, přičemž vanilka se projevuje silně a hraje prim. Ale to není nic proti ničemu. Je to krása, sliny se mi sbíhaly. Provoní bez potíží půlku bytu, aniž by byla nepříjemně vlezlá a vydržela vonět na pět svíček, což je slušný výsledek! O těch roztomilých packách ani nemluvím :) Hodně povedená vůně, budu určitě pořizovat znovu!




Tak a opět jsme na konci dnešního dílu. Musím říct, že se mi povedlo za poslední měsíce pěkně zatočit se zásobami! Zbývá mi tu ze zásob všehovšudy deset starších vosků a pak už samé novinky. Juhů. Takže se určitě máme všichni na co těšit! :)

Nějaké tipy na to, co zkusit? Máte už některou ze zmíněných očichanou? 

6 komentářů:

  1. Neznám nic, ale zaujal mě ten Tvarohový koláč (mám hrozně ráda tyhle vůně inspirované dobrotami), Ty a já, Egyptský jantar a Černé opium. Takže všechno mimo Yankee Candle, já si pořád říkám, že musím prozkoumat i jiné vody:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jsem se do jiných vod vrhla po hlavě a hrozně mě baví objevovat nové vůně a značky :) Ale zas na druhou stranu občas se mi po YC pořád zasteskne a zvažuji třeba aspoň svíčku :D Jinak už jsem si vybavila, co mi Tvarohový koláč připomíná.. Vanilla Cupcake od YC jen trochu sladší ♥

      Vymazat
  2. Z těchto vůní jsem ještě žádnou neměla, ale hodně se mi líbí Wedding day. Myslím, že by mi mohla vonět.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta je fakt krásná, chci si ji taky ještě znovu sehnat aspoň ve vosku :)

      Vymazat
  3. Také jsem se rozhodla, že musím dopálit starší svíčky. Mám doma ještě letité sběratelské kousky, je mi jich líto, protože je mi jasné, že seženu max obtížně v bazaru za šílené peníze, ale už je mám dlouho a chce to uvolnit místo no :D Kouzelná víla mě láká, vosky vypadají nádherně.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu :D Mít nějaké vzácné, tak se asi nedonutím :D Vosky od Víly jsou fakt neskutečné, ty vůně jsem si hned zamilovala.. Hlavně má spoustu jídelních, takže.. zdravě mlsám :D

      Vymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)